Hoelang duurt het om een brief te krijgen vanuit België naar Nederland?

Ik verwacht een brief uit België en ik vraag me af hoelang het zou duren om naar Nederland te komen, vooral in deze corona tijd. Volgens mij duurt het langer maar ik weet ook niet hoelang het normaal duurt.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
Pieterke
3 jaar geleden
Dat hangt ervan af. Normaal is 2 of 3 dagen is mijn ervaring maar het zal in deze tijd wel langer duren.
Ivana
3 jaar geleden
Corona geeft toch geen postvertraging?
Pieterke
3 jaar geleden
@Ivana: Post.nl heeft wel vertraging door Corona doordat er veel meer post verstuurd wordt dan normaal deze periode, dat is op tv gezegd.

Antwoorden (1)

Ik heb even mijn Postcrossing-statistieken erbij genomen van dit jaar en hieruit is gebleken dat post uit België gemiddeld 5 dagen onderweg was met een uitschieter van 14 dagen. Normaal staat er 2 tot 3 dagen voor, maar mijn ervaring is anders. De Postcrossing statistieken zijn vrij betrouwbaar.