Weet iemand waar deze medaille van is er staat 25 in en het lintje is rood-wit-blauw?

Ik vond deze medaille ergens in een la, weet iemand waar deze van is? Ik heb geen flauw idee.

Met vriendelijke groet,

Ben

Picture for question
3 jaar geleden
1.3K
Inekez1
3 jaar geleden
Ik heb in mijn jeugd tientallen van dit soort medailles bij elkaar gewandeld, gefiets, geschaatst etc. Dit lijkt mij ook zo'n soort medaille. Het plaatje met 25 zit er gewoon op gelijmd en slaat waarschijnlijk op 25 kilometer (wandelen / fietsen / schaatsen?) Meestal stond er bij mijn medailles op de achterkant wel een inscriptie van wat, waar en wanneer.
tinus1969
3 jaar geleden
Ook mijngedachte @Inekez1
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dit lijkt op een soort medaille voor een avondvierdagse of iets dergelijks, ik denk dat de 25 staat voor 25km

Antwoorden (1)

Onderscheidingen van defensie hebben altijd de kleuren oranje (nassau) soms in combinatie met nassaublauw. Het rood-wit-baluwe lintje staat dus buiten de militaire orden. Zeer waarschijnlijk is het dus een medaille van verdienste voor een 25-jarig dienstverband of een andere verdienste gedurende 25 jaar.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Commodore
3 jaar geleden
Oké, bedankt voor de reactie!
SimonV
3 jaar geleden
Je weet dus niet wat het wél is...
Een medaille Eerste Nederlandsche Bond van Oud-Onderofficieren, ca. 1900 is rood-wit-blauw:
https://haffmansantiek.nl/draagschildje-voor-trouwe-dienst-eerste-nederlandsche-bond-van-oud-onderofficieren-ca-1900.html
Misschien even doorzoeken naar het antwoord?
Commodore
3 jaar geleden
"Je weet dus niet wat het wél is..." dat klopt, maar ik weet nu wel wat het niet is.
Ik zal even verder zoeken, bedankt voor de info!
SimonV
3 jaar geleden
Nee, dat weet je niet...
Het rood-wit-blauwe lintje kan dus ook op militaire orden slaan.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
De minnen lijken mij onterecht ! De 25 lijkt mij inderdaad ook naar een 25 jaar trouwe dienst te verwijzen. Dat de medaille verder geen kentekens heeft duidt er m.i. ook op dat het een algemene medaille is. As in 'massaproductie'.
Commodore
3 jaar geleden
Oké, ik ga erg gewoon van uit dat het een "algemene" medaille is van een bepaald aantal dienstjaren ergens van of een wandeltocht ofzo. Bedankt voor jullie hulp tot zoverre.