Waarom Worden nertsen gefokt wat willen ze er mee?

3 jaar geleden
1.5K
Amadea
3 jaar geleden
Wat te denken van de nog altijd bestaande mensen die bont willen dragen?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Voor het bont van het diertje. Het nieuws staat er bol van, en tevens de reden dat Pim Fortuyn is vermoord, Pim heeft zich positief uitgelaten over de nertsenfokkerijen, en dat was in het verkeerde keelgat geschoten bij dieren-activist Volkert v/d G.
Pieterke
3 jaar geleden
Ze worden gefokt voor de bontindustrie.

Antwoorden (1)

Nertsen worden gefokt voor hun bont, Daar worden hele jassen van gemaakt.
Maar daarnaast wordt het vlees van nertsen ook gebruikt als voedsel voor andere dieren.
En het vet wordt gebruikt voor shampoos en crèmes.
Het is wel de vraag of, als de nertsen niet voor hun bont werden gefokt, hun vlees en vet onmisbaar zouden zijn, of dat deze door iets anders vervangen kunnen worden.