Hoe en waar kun je een echt (onklaar gemaakt) wapen laten taxeren?

Lang geleden hebben wij een oud jachtgeweer geërfd. Het was al onklaar gemaakt zodat je het zonder vergunning als decoratie mag bezitten. Volgens mij is het niet echt iets speciaals of duurs maar we zijn gewoon nieuwsgierig. Er gaan namelijk meerdere verhalen rond in de familie hoe dat wapen in ons bezit is gekomen en waar het vandaan komt.
Graag zouden wij weten waar het vandaan komt en wat het waard is.
Hoe kan dat precies en waar? Liefste gratis natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Een wapenhandelaar of iemand op een militariabeurs kan je vertellen wat het waard is.
Let er wel op dat je het goed verpakt meeneemt, je mag er niet zo mee over straat.

Kan je al wel vertellen dat zo'n jachtgeweer over het algemeen niet veel waard is.
Een oorlogsmuseum is ook een optie, daar hebben ze nog wel eens een wapen expert.
Toegevoegd op 03 november 2019 09:50: tekst
4 jaar geleden
Het kan bv bij dit veilinghuis. Hier kun je vrijblijvend advies over een minimum startprijs krijgen en mogelijke onderbiedingen worden dan niet geaccepteerd.

Vrijblijvend foto's van het jachtgeweer opsturen naar info@twentsveilinghuis.nl
Eerst telefonisch contact kan ook: 053-4351488
Langsgaan, op afspraak kan ook. Zie bron