Kun je bij de gemeente contant betalen voor je VOG?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Manonnetje33, en als je een VOG online aanvraagt is het € 7,50 goedkoper
Een VOG via internet aanvragen is goedkoper dan via de gemeente, namelijk €33,85 in plaats van €41,35.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Snap ik maar dat gaat niet. Moet contant.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Mannonetje, inderdaad. geen DigiD of aanvraag is niet digitaal klaargezet.

,

Antwoorden (2)

Ik weet niet waar je woont...

Volgens de VNG is het in „een beperkt aantal gemeenten” niet meer mogelijk om aan de balie contant te betalen. Mensen kunnen alleen nog maar pinnen. ’Pin-only’ heet dit.
De VNG heeft er een brief over gekregen van de Europese Centrale Bank. Gemeenten mogen mensen best stimuleren om te pinnen, maar als iemand dat om wat voor reden dan ook niet wil, moeten gemeenten ze de mogelijkheid bieden om contant te betalen. Mensen hoeven geen „bijzondere redenen” te geven.
De volgende 21 gemeenten hadden in 2016 een pin-only beleid: Amersfoort, Breda, Deventer, Dordrecht, Eindhoven, Etten-Leur, Geldermalsen, Hardenberg, Hellevoetsluis, Kampen, Krimpenerwaard, Leiden, Leidschendam-Voorburg, Molenwaard, Oldebroek, Ommen, Raalte, Sint-Michielsgestel, Valkenswaard, Vlaardingen en Zuidplas. Deze lijst is niet volledig.
Bij sommige gemeenten kun je inmiddels wel contant betalen (Bijv. Deventer, Leiden en Vlaardingen).
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt. Dan zal ik de gemeente bellen en anders moet ik 14 dagen wachten tot ik weer geld op de bank heb.
in Veenendaal zijn er aparte balies voor pinnen, en voor contant betalen, dat zal bij diverse andere gemeentes ook wel zo zijn