Welke organistatie biedt hulp in creatieve werkvormen?

Welke organisatie biedt hulp aan hulpbehoevende mensen/kinderen door behulp van creatieve werkvormen zoals: fotograferen, tekenen, theather, schilderen of iets met muziek.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
HannekeJanssen
5 jaar geleden
Er zijn therapeuten die werken met creatieve werkvormen, en er zijn muziektherapeuten. Zij werken soms in instellingen, waarschijnlijk ook wel vrijgevestigd. Ik denk dat je je vraag iets specifieker moet stellen - wil je een opleiding doen, zoek je hulp voor jezelf of voor iemand anders? Een volwassene of een kind? In welk opzicht hulpbehoevend? (Hoef je niet te beantwoorden hoor, maar ik denk dat anders je vraag niet te beantwoorden is...)

Het beste antwoord

Stichting De Vrolijkheid doet dat voor kinderen en jongeren in asielzoekerscentra. Zo kunnen die hun ervaringen (van oorlog of onderdrukking) verwerken, verhaal vertellen en talenten ontwikkelen.
Amadea