Waarom noemen de amerikanen de duitse immigranten Pennsylvania Dutch?

Het zijn duitse immigranten die naar Pennsylvania zijn gekomen in de 17e en 18e eeuw dus het slaat helemaal nergens op om onze nationaliteit te gebruiken.

5 jaar geleden
1.1K
TurfGraver
5 jaar geleden
Ging om de taal dat ze spraken.
Zie het als "dat is Chinees voor mij" al is het geen Chinees.

Antwoorden (1)

Het woord " Dutch" verwijst niet naar de Nederlandse bevolking of Nederlandse taal, maar het verwijst naar de Duitse nederzetters, die Deutsch genoemd werden. Deze emigreerden naar Amerika in de 17e en 18e eeuw. In deloop van de tijd kregen ze hun eigen taal die Pennsylvania Dutch werd genoemd.
Het woord Deutsch veranderde dus in Dutch.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pennsylvania-Duits