Moet je spreuken en gezegdes altijd serieus nemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, kijk maar eens naar de harry potter boeken, staan veel spreuken in, maar neem die maar niet serieus. :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, ik moest het gewoon even kwijt.

Het beste antwoord

Soms wel soms niet

deze hieronder zeker wel

Neem mij niet serieus, dat doet mijn vrouw ook niet.

Liefde is geen zelfstandig naamwoord maar een werkwoord.

Een avond waarop iedereen het eens is, is een verloren avond.

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.

Ieder mens is de architect van zijn eigen lot.

Ik ben van na de oorlog, laten we dat zo houden....

Vrouwen houden van de simpele dingen in het leven. Zoals mannen!

Als je de waarheid vertelt hoef je weinig te onthouden.

Beter een hart zonder woorden dan woorden zonder hart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

nee, ze kunnen ook een sarcastisch doeleind hebben en dan moet je het vooral niet serieus nemen.

ik zou het eerder opvolgen als advies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet altijd opletten als mensen in discussies gezegdes gebruiken. Omdat bij ons zo is ingeprent dat gezegdes kloppen kan je daarmee vaak een discussie winnen.

Bij politici zie je dat vaak. Je kan voor elke situatie wel een spreuk verzinnen en zo kan je alles goedpraten.

Als ze bijvoorbeeld besparingen willen doen komt er al gauw: door de zure appel bijten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou...in heel wat gezegdes en spreuken zit toch vaak een kern van waarheid, heb ik ondervonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker weten dat je ze serieus moet nemen !!!

Al klinkt een spreukje nog zo raar,
Als het rijmt, dan is het waar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er van af niet allemaal.
Er zijn spreuken en gezegdes die zomaar zijn ontstaan. En niet door onze voorouders...