Waarom moet je altijd meerdere pasfoto-s kopen als je ze laat maken terwijl je er maar 1 nodig hebt?

Voor het paspoort hoef je maar 1 foto mee te nemen. Voor elk document is dat maar 1 foto. Waarom moet je dan bij foto-zaken altijd meerdere foto’s kopen en betalen? Verder heb je geen pasfoto nodig en als je na 10 jaar je document weer moet verlengen moet je toch weer nieuwe recente laten maken.
Is het mogelijk om maar 1 foto te kopen en te betalen? De rest gooi je toch weg.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
SimonV
6 jaar geleden
Vier foto's of één foto maakt voor de fotozaak niet veel uit in kosten.
Ze kunnen je ook één foto aanbieden en de rest er gratis bijleveren.
LeonardN
6 jaar geleden
Precies. Het gaat om de foto maken, 1 of 4 afdrukken maakt niet veel uit. Waarschijnlijk gooien ze er anders 3 weg omdat het systeem er 4 print.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke dat kan ook idd. Bedankt. Kan ik de andere foto over een half jaar voor mijn rijbewijs verlenging gebruiken? Dus nu voor paspoort en dezelfde afdruk later voor rijbewijs gebruiken? Of is dat niet recent genoeg?
LeonardN
6 jaar geleden
Ja, zolang je er nog ongeveer hetzelfde uitziet kan dat zeker.
paulus811
6 jaar geleden
Het papierformaat voor een pasfoto is veel te klein voor de fotoprinter die gebruikt wordt. Vandaar dat er 4 foto's worden afgedrukt op een standaard papierformaat dat later wordt gesneden of geknipt. De kosten voor de fotograaf zitten in de opname zelf, niet in het afdrukken.

Antwoorden (1)

Omdat ze in de meeste gevallen alleen maar per 4 verkoopbaar zijn,dus niet los
6 jaar geleden
SentWierda
6 jaar geleden
Dit is toch geen antwoord op de vraag?
Waarom per 4 en niet per stuk, of per 2 of per 6 of per 8 of per 10....