Waar moet ik naar toe met gevonden tas met portemonnees, pinpas en zorgpas?

In de struiken bij mijn huis vond ik een handtas met o.a. portemonnees, een pinpas, zorgpas en creditcard.
Wat moet ik doen?
Naar de politie of naar het gemeentehuis?
Intuitief denk ik: naar de politie. Maar diverse beveiligers (die in de buurt waren en die ik het heb gevraagd) verzekeren mij dat ik altijd naar het gemeentehuis moet.

6 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bel even met de politie 0900 8844 en vertel waar je de tas gevonden hebt en vraag waar je hem moet afgeven, mogelijk is de tas bij jou in/bij de tuin terecht gekomen na een tasjesroof. Normaal gesproken breng je gevonden voorwerpen naar het gemeentehuis, maar een melding lijkt me hier wel op zijn plaats.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
je kan ook de naam op de pas opzoeken op facebook en kijken of je de desbetreffende persoon kan benaderen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bask185, hoe weet je dan zeker dat je de goeie persoon hebt als je de naam op Facebook gaat zoeken? Het is mij wel vaker opgevallen dat namen,zeker als het veel voorkomende zijn, wel vaker voorkomen op FB. Dan ga je op zoek naar Jan Jansen en dan vind je er 8. Om maar iets te noemen. En op de meeste pasjes die u noemt staat geen foto die je kan vergelijken met eventuele foto's op Fb.

Antwoorden (2)

Gevonden voorwerpen moeten inderdaad naar de gemeente, niet naar de politie.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SentWierda
6 jaar geleden
Dat kan officieel wel zo zijn maar een gemeentehuis heeft beperkte openingstijden en is soms dagen dicht.
Mijn intuitie volgend ben ik naar de politie gegaan: daar was men blij (enkele uren eerder was aangifte van diefstal van de handtas gedaan) en onmiddellijk is onderzoek verricht in de struiken.
Als je een naam hebt op de pinpas of een ander papier in de gevonden tas, dan kan je ook de bank opbellen. De bank zal dan contact opnemen met de eigenaar. Aan jou zullen ze niet het adres verstrekken, maar de eigenaar kan dan wel contact met jou opnemen. Zo heb ik het vorig jaar gedaan toen ik een portemonnaie vond. Geld was gejat maar alle pasjes zaten er nog in. Was weggegooid in het bos.
Breng je het naar het gemeentehuis, dan blijft het liggen en duurt het tijden voordat de eigenaar weet dat het op hem/haar ligt te wachten.
6 jaar geleden
SentWierda
6 jaar geleden
Dit is zeker een nuttige tip.
Amadea
5 jaar geleden
Dat laatste is niet (meer) zo, Ivana. Want er is een website, ilost.nl, waar dagelijks de gevonden voorwerpen met foto en beschrijving op getoond worden. Als je die site vanuit de website van jouw gemeente bezoekt zie jij dezelfde dag dat jouw spullen gevonden zijn!