Waarom sturen drugsdealers in Columbia hun coke niet gewoon per postpakket op?

Al is het maar 1 kilogram coke. Goed verpakt. Andere pakketjes komen toch ook ongeopend bij de klant terecht. En mocht er een steekproef worden gedaan....nou en. Een kilo coke kost lang niet zoveel als hier

6 jaar geleden
2.2K
Thecis
6 jaar geleden
Er wordt bij de douane ook gesDan hoeven ze het niet te openen om te zien of er mogelijk verboden middelen in zitten. Daarbij rekenen de kartels niet met productiewaarde van de cocaine maar met de verkoopwaarde en zijn ze ook snel bereid om de ontvanger op te laten draaien voor de misgelopen inkomsten wanneer een pakket onderschept wordt.

Het beste antwoord

Vracht en koffers (dus ook pakketjes) uit Colombia worden gescreend door een x-ray machine en/of een drugshond ruikt aan alle vracht/koffers.
Bepaalde landen zijn risico landen waar veel drugs vandaan komt. Colombia is er 1 van. Daarom is er bijna altijd een 100% controle. Hetzelfde geldt voor pakketten uit oa Suriname en Mexico.
Een kilo coke zullen ze dus bijna met zekerheid vinden.