wie was de man bij de inauguratie van trumph in een rolstoel?

bij inauguratie van trumph was een man in een rolstoel die naast doorgang stond ..iedereen gaf hem hand of praatte met hem

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat was Bob Dole.
Robert Joseph (Bob) Dole (Russell (Kansas), 22 juli 1923) is Amerikaans oud-politicus van de Republikeinse Partij. Hij was senator voor de staat Kansas, die het in 1996 als verliezend Republikeins kandidaat in de presidentsverkiezingen opnam tegen zittend president Bill Clinton.

Toegevoegd na 2 minuten:
Tijdens de Tweede Wereldoorlog raakte hij diverse malen gewond en verloor als gevolg van deze verwondingen het gebruik van zijn rechterarm.

Toegevoegd na 24 minuten:
Robert Joseph Dole kreeg op vrijdag 17 januari 1997 door Bill Clinton de Vrijheidsmedaille omgehangen, een hoge onderscheiding die zeer zelden wordt uitgereikt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Je was me 1 minuut voor!
Plus.
SimonV
7 jaar geleden
http://americablog.com/2017/01/trump-disses-wheelchair-ridden-bob-dole-obama-amazing.html https://www.youtube.com/watch?v=85_89PYmWW0
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het was mij gistermiddag al zo vaak gevraagd, en je ziet hoe snel men vergeten wordt zelfs als men twee bijzondere onderscheidingen heeft gekregen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De begroeting tussen Donald J.Trump en Bob Dole werd voor het oog van de wereld niet uit onbeleefdheid of om persoonlijke redenen, maar om politieke redenen zeer kort gehouden.
Bordensteker
7 jaar geleden
Google maar eens op beider namen en het woord Taiwan erbij.
De man in de rolstoel is de vroegere Republikeinse presidentskandidaat en meerderheidsaanvoerder in de Senaat Bob Dole. Naast hem stond zijn vrouw Elizabeth Hanford Dole.

Toegevoegd na 1 uur:
Voor de volledigheid even mijn vrije vertaling van de tekst van mijn link:
Niets geeft een betere inkijk in de ziel van Donald Trump dan de (in de link geplaatste) clip van hoe Trump de vroeger Republikeinse presidentskandidaat en voormalig meerderheidsaanvoerder in de Senaat Bob Dole begrotte.
Trump ziet Dole in zijn rolstoel, doet even een stap opzij om hem kort te begroeten, en loopt weer verder.
Obama ziet de twee, en praat echt even met beiden, en geeft de vrouw van Dole nog een zoen.
Houd daarbij in gedachten dat Dole van de andere partij is dan Obama. Toch nam Obama even de tijd voor deze tegenstander, terwijl Trump deze ‘lamme’ partijgenoot vrijwel negeerde.
Het moet er niet altijd over gaan wat mensen nog voor jou kunnen doen ...

Maar er lijkt een reden voor te zijn; zie de reacties onder het antwoord van JoanDArc.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De Blog is een bericht van John Aravosis van wie men alles van wat schrijft en zegt op waarheidsgehalte moet controleren.
Hij houdt momenteel een petitie via TimeToResign.com met als doel dat de FBI directeur, James Comey ontslagen wordt. Het loopt niet storm, tot op heden nog geen 3500 handtekeningen. Normaal heeft Amerika er al snel een paar honderdduizend.