is er op deze aarde nog een plek, waar de mens legaal in de natuur mag leven ?

Toegevoegd na 28 minuten:
ik doel hier vooral op permenente bewoning, hiervoor is het nodig dat je mag jagen , kappen , bouwen , bebouwen , oogsten ,slapen en sterven .

Toegevoegd na 1 uur:
een plek waar de mens, de mens niet heeft verboden in en van de natuur te leven.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In zweden mag je overal kamperen als dat is wat voor jouw in de natuur leven betekend? Wel zijn er bepaalde plekken waar een jachtverbld geld. En sommige planten zijn natuurlijk beschermd. Dus die kun je ook niet plukken. Het hangt er dus echt vanaf wat in de natuur leven echt voor jouw betekend.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Probeer Alaska, of in de outback downunder
jc54
7 jaar geleden
Dit is eigenlijk een vraag voor Floortje Dessing, die bezoekt dit soort mensen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
helaas zijn de leefbare delen in alaska al "geclaimed" door the federal goverment,state of alaska of private owners . en die hebben al aardig wat verboden gelecht op het jagen en bouwen. waar ik naar zoek is best bijzonder en daarom een goeie vraag of het wel bestaat , een plek waar de mens zichzelf niet heeft verboden in en van de natuur te leven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Henry_David_Thoreau Dat vind je vast wel een interessante meneer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amazone
tinus1969
7 jaar geleden
In feite zoek je dus een vrijwel onbewoonde plek waar je geen rekening hoeft te houden met anderen.
Zulke plekken zijn zeldzaam, en waren dat ook voordat allerlei regeringen/overheden gebied gingen claimen. Er zijn immers overal mensen, en als je geen rekening houdt met je buren, dan komen ze wel even langs om je daartoe te dwingen.

Antwoorden (2)

In zweden mag je overal kamperen als dat is wat voor jouw in de natuur leven betekend? Wel zijn er bepaalde plekken waar een jachtverbld geld. En sommige planten zijn natuurlijk beschermd. Dus die kun je ook niet plukken. Het hangt er dus echt vanaf wat in de natuur leven echt voor jouw betekend.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Die plaatsen zijn er, al komt het er in de praktijk op neer dat "de mens" het traditionele leven van "primitieve" stammen - mensen die nog min of meer in het stenen tijdperk leven - tot op zekere hoogte "gedoogd". Helemaal afgeschermd van de bewoonde wereld zijn ook die nauwelijks meer. Denk aan de pygmeeën in Afrika, of Braziliaanse indianen, en wat nomadenvolkeren hier en daar. Maar hoewel die buiten ONZE maatschappij leven, leven ze niet buiten de húnne. Datzelfde geldt voor zelfvoorziende samenlevingen als bijvoorbeeld de Amish.

Wat jij voor ogen hebt lijkt meer een soort "grizzly adams"- achtig kluizenaarsbestaan, / pioniersleven en hoewel er nog steeds plekken op de wereld zijn waar je je daadwerkelijk voor lange tijd zou kunnen 'verstoppen', leef je daar inderdaad ook wel "buiten de wet". Dat houdt in dat je je heel lang kunt "verstoppen" voor de verplichtingen van de maatschappij, maar je OOK niet kunt beroepen op je rechten. En het zal gaan om onherbergzame gebieden, waar overleven een ware levenskunst zal zijn.

In Nederland zal het je niet lukken, dat is domweg te klein, maar er zijn zeker uitgestrekte gebieden in Europa en Amerika, of als je warmer wilt, Azië en Afrika waar je je gewoon kunt terugtrekken en voor jezelf kunt gaan zorgen zonder ooit een mens tegen te komen. Maar zelfvoorziend betekent dan ook wel ECHT volledig zelfvoorziend. Dus geen stroom, gas, licht, stromend water, Internet, telefoon, televisie etc. Dat zijn allemaal luxe faciliteiten waarvoor je je toch in zekere mate aan de maatschappij zult moeten conformeren en over geld moet beschikken. En als je wat overkomt, zit je met de gebakken peren. Dat is wel de ultieme consequentie.

Er is dan overigens geen sprake meer van legaal of illegaal ; als je jezelf helemaal buiten de wet plaatst, kun je daar ook niet tegen "zondigen". Je zult dan meer gezien worden als een , wat verouderde term wellicht , "wilde" , of excentriekeling, en daar hebben mensen ergens nog wel een soort zwak voor. Maar het is een eenzaam bestaan, tenzij je het met een groepje doet. Maar een groepje is wel moeilijker buiten de maatschappij te houden - en dan heb je alsnog je eigen "maatschappijtje" om rekening mee te houden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De rede voor mijn vraag, kwam vanuit een soort van innerlijke droom/verlangen. Om mijzelf, in deze toch wat moeilijk te beschrijven situatie, te plaatsen. Niet om iets te ontvluchten maar wel met een "gerust hart". .
het geen wat mij van jou antwoord het meest "gekriebeld" heeft is het stuk over jezelf buiten de wet plaatsen.
zo is mijn oorspronkelijke vraag meer dan beantwoord en rest mij dit, met meer vragen en nieuwsgierigheid dan hiervoor,die kan ik nu lekker verder uit kan gaan pluizen.
Bedankt !