Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een middelbare school zich met een gevecht inmengen die niet in de terrein van de school is gebeurd?

Toegevoegd na 1 minuut:
En daarmee bedoel ik de leraren. Mogen ze gesprekken houden of de ouders inlichten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
573
Erna55
7 jaar geleden
Wanneer ik zie vechten ( als buurvrouw ) dan mag ik me ook bemoeien met vechtende jongeren. Als ik weet waar je woont dan kan ik met je ouders gaan praten.
Waarom zou de school dat niet mogen ?
Amadea
7 jaar geleden
Bovendien, als het een ruzie tussen klasgenoten betreft heeft dat invloed op hoe de lessen op school verlopen. En dat kan weer resulteren in slechtere cijfers. Dus een school is erbij gebaat dat de leerlingen goed met elkaar omgaan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

School is in principe verantwoordelijk voor jou van af het moment dat je thuis de deur dicht trekt tot het moment dat je de deur thuis weer open maakt.

Dus ja de leerkracht mag niet alleen ingrijpen hij is het min of meer verplicht omdat te doen.

Deze regeling is al in 1963 (mammoetwet) in het leven geroepen omdat n destijds al wrijvingen tussen de ouders kon ontstaan als er iets onderweg gebeurde, daarnaast hadden destijds de ouders ook weinig tijd om de kinderen naar school te brengen en omdat de school toen verplicht werd moest er aan bepaalde wensen voldaan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding