men spreekt al jaren over de dagelojkse verkeersfiles op bepaalde knooppunten. waarom worden deze niet aangepakt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Wat denk je dat al die wegwerkers op de A1 bij Muiden aan het doen zijn? Niet dat dat helpt, want meer wegen = meer auto's = ergens anders toch weer files.
paulus811
8 jaar geleden
En het oplossen van knelpunten is verre van gratis.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook zal iedereen (denk aan omliggende gemeentes en mileu groepen) het met de uitbreidingen eens moeten zijn (los van dat het ook geld kost).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Forensen ontmoedigen om de auto te pakken is een manier om files te verminderen.
Dit is de goedkoopste manier.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deze worden zeker aangepakt. Maar daar zijn veel instanties bij betrokken. Op het openstellen van de A4 hebben de automobilisten ruim zestig!! jaar moeten wachten.
Vanaf het begin van de plannen tot de opening heeft de hele Nederland BV zich ermee bemoeid. Dat mag, en moet kunnen in een democratie.

Het beste antwoord

Dat wordt gedaan op basis van een koste-baten analyse. Het is een soort waterbedeffect. Als je ergens een probleem oplost, ontstaat er ergens een andere. Zie bijvoorbeeld de nieuwe A4 die ergens anders (A13) de files doet verminderen. En als de weg voor een groot deel van de tijd leeg is zal men niks doen, hoogstens proberen de tijden te beïnvloeden en het ov stimuleren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Deze knelpunten worden aangepakt als het mogelijk is. Als het niet mogelijk is moet de mogelijkheid gecreëerd worden, en dat kost tijd. Denk hierbij aan aankoop van grond(en), juridische procedures etc.