Welke groepen zijn betrokken bij de migrantencrisis?

Welke groepen zijn betrokken bij de migrantencrisis? Hiermee bedoel ik groepen zoals regeringen van landen en Islamitische staat, ik moet zoveel mogelijk groeperingen noemen die een rol hebben gespeeld in deze migrantencrisis.

( alvast bedankt)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Assad ( en ook z'n vader ) regeerde met ijzeren vuist in een land wat bevolkt wordt ( werd ) door diverse bevolking's groepen . Zoals de sjiieten , soennieten , orthodoxe christenen , andere christenen en van oudsher joodse gemeenschappen ( zo ver nog niet uitgemoord ) Daarbij nog allewiette , Koerden en nog groepen met een een echt eeuwen oude godsdienst waar de ISS het helemaal op gemunt hebben . Dan de Baath partij daar is Assad mee verbonden en hij is ook min of meer sjiiet een eigenlijk kleine groep ten opzichte van de soennieten . Dus let op die worden gesteund door Iran en Hezbollah en de soennieten door de rijke Saoudi en weer in den beginne ook gesteund door Turkije ( kan je het nog volgen :) )die vonden het top dat die voor hun de Koerden uitmoorden . Het is nl een angst scenario voor Turkije dat de Koerden hun land opeisen en er een eigen Koerdische staat ontstaat . ( ben je er nog ) dan is Rusland al jaren een vriend van Assad die krijgt goedkoop wapens in ruil voor het gebruik van Syrische zee havens ( toen de Krim nog niet Russisch was dat essentieel ) een vrije haven aan de zeg Middellandse zee . Een gebied zo groot als zeg Rotterdam is een mega Russische enclave in Syrië Daarmee zijn de Russische belangen verklaard . Nu zijn de Saoedisch wel geschrokken van het monster door hun geschapen (iss) dan nog echte vrijheidsstrijders waar veel diverse groepen in zitten . En nog iets van een Nusra en restanten van alquida idioten . Tja ?!? In het verse verleden heeft Assad vaak zich gemengd in de binnenlandse politiek van Libanon ( moord op hari) ook hand en span diensten verricht Vd Siijieten in Irak en ja daarmee maak je vrienden ( Iran ) maar ook vijanden Saoedi Arabië . De oplossing is lastig maar de USA ( ja die ook nog :)) moet de Russische belangen respecteren en de Saoedisch moeten op houden ISS testeunen dat gaat nu gebeuren nu er een akkoord is tussen de USA en Iran . Het is een gorre gemene wereld met idioten die denken dat als ze gelijk hebben ze geweld mogen gebruiken . Met als gevolg onschuldige kinderen die er slachtoffer van worden .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mag ik even:

- de regeringen van Syrië, Jordanië, Libanon en Turkije
- alle regeringen van EU landen
- de EU
- bendes mensensmokkelaars
- vluchtelingenorganisaties
- het Rode kruis
- de marine van veel landen

Toegevoegd na 38 seconden:
ik vergeet nog de strijdende partijen in Syrië