Omdat men meer huizen bouwt dan sloopt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
en daarin speelt ook mee dat de vraag niet zo hard stijgt als dat de het woningaantal groeit
Het inwonersaantal van Nederland blijft groeien, en daar hangt de woningvoorraad mee samen. Meer inwoners, meer vraag naar huizen.......
8 jaar geleden
Dat komt vooral omdat het aantal huishoudens in Nederland voortdurend stijgt. De bevolking neemt inderdaad nog altijd toe maar gemiddeld wonen er in een huis ook steeds minder mensen. Geen wonder dat er steeds meer woningen nodig zijn. Daarbij speelt ook mee dat veel gemeenten woningbouw toejuichen, omdat met woningen bebouwde grond veel meer oplevert (onroerend goed belasting) dan onbebouwde grond.