Waarom worden banken niet naast politiebureaus gebouwd?

In films zie je altijd dat de politie enige tijd nodig heeft voordat ze ter plaatste zijn bij een overval op een bank. Zou het voor beide partijen niet beter zijn als de gebouwen naast elkaar stonden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat dat heel toevallig zou zijn. Niet alle gebouwen hebben even lang dezelfde functie. En banken fuseren, sluiten steeds meer, hebben haast geen geld meer in huis en worden bijna nooit meer overvallen. En dan moeten ook nog twee percelen naast elkaar vrij zijn. Als ik een gebouw naast het politiebureau bezat zou ik de vraagprijs flink opschroeven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Banken zijn particulieren zaken, als het van de gemeente was zouden ze dit doen.
Aangezien het particulier is, hebben ze geen voorrang dan alle andere ''zaken''.