Op deze lijst https://www.cia.gov/library/publications/resources/the-world-factbook/rankorder/2186rank.html vind je een overzicht van de staatsschuld per land als percentage van het Bruto Binnenlands Product. De gegevens van de meeste landen gaan over 2014. De waarden zijn geschat (estimated).

Japan staat in die lijst op de hoogste plaats met een voor 2014 geschatte staatsschuld van 227,70 % van het BBP. Nederland staat op de 42ste plaats met een voor 2014 geschatte staatsschuld van 69,40 % van het BBP.

Zoals je ziet, staan Griekenland (3), Italië (5), Portugal (7) en Ierland (9) hoog in die lijst. De zorgen in Europa over die landen zijn dus niet onterecht.
Antoni
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Percentage van BBP geeft niet aan wat de schuld wekelijk is een bbp is per land zo verschillend.
Antoni
8 jaar geleden
Dat klopt, maar de lijst geeft wel enigszins een beeld van de situatie. Een betere lijst kon ik (nog) niet vinden. Losse bedragen zonder een referentiepunt zeggen overigens ook weinig.