Wat moet je voor engels halen op het Centraal Examen?

Ik sta nu een 5,6. Mag je voor dit vak een onvoldoende halen op het CE? Stel je haalt een 5 mag je dan van die 5 een 6 maken als je nog een compensatiepunt hebt?
Ik heb ook een 7e vak gekozen. Mag ik ook engels weg doen als ik het niet haal of is het verplicht?

Toegevoegd na 17 uur:
Het gaat hier om vmbo tl

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (1)

Om te slagen voor het eindexamen, moet je gemiddeld een voldoende halen voor alle vakken van het centraal examen. Ook mag je niet meer dan één 5 halen voor de vakken Nederlands, Engels en wiskunde.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bovenstaande geldt voor havo en vwo.

Onderstaande geldt voor vmbo:
Je slaagt voor het vmbo als het gemiddelde cijfer voor de vakken van het centrale examen ten minste een voldoende is. Dat is onafgerond een 5,5. Daarnaast geldt 1 van de volgende voorwaarden. Je slaagt als:

alle eindcijfers een 6 of meer zijn; of
1 eindcijfer een 5 is en alle andere eindcijfers een 6 of meer; of
1 eindcijfer een 4 en de overige eindcijfers een 6 of hoger waarvan ten minste 1 7 of hoger; of
voor 2 vakken een eindcijfer 5 en de overige eindcijfers een 6 of hoger waarvan ten minste 1 7 of hoger;
geen eindcijfer lager is dan 3.
AlphaLimaSierra