Bestaan er tolken die telefoongesprekken kunnen vertalen?

De ouders van mijn vriendin spreken niet zo goed Nederlands en zij komen uit Pakistan. Zij spreken taal Urdu. Als de moeder van mijn vriendin naar de dokter of UWV wil bellen, kunnen zij dan via een tolk bellen die telefoongesprek kan vertalen?
Wat is het telefoonnummer en website van zo'n tolk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Jahoor, die bestaan.
Je kan googelen op tolkentelefoon of bij de bron in e link kijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, die bestaan. In de link vind je het nummer van het meest gebruikelijke tolkencentrum. Je moet er echter in de regel wel een afspraak voor maken, en het is niet goedkoop. Voor een gesprek over koetjes en kalfjes is het wellicht een beetje overbodige luxe, maar voor artsen en overheidsdiensten is het heel normaal om gebruik te maken van een telefoontolk / tolkentelefoon.

Als het goed is, heeft de huisarts/specialist die informatie gewoon voor handen, en zal het zelfs zelf aanbieden indien nodig. Hier een die zich daar speciaal op richt :

https://www.concorde.nl/tolk/diensten/tolkencontact