wat kan ik hier aan doen?overburen hebben elke 3 mnd Poolse mensen in huis mag dat?

er woon 1 Pool in huurwoning. er was gezegd zijn vrouw en kinderen komen nog, de man woon alleen maar nu al meer dan 1 jaar per drie maanden steeds 2 of 3 Polen die dan 3 maanden intrekken

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom zou je daar wat aan willen doen...?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Rabelais
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Wat is het probleem dan? Misdragen die mensen zich?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je er last van dan? Geven ze overlast?
Poet
9 jaar geleden
Ben ook benieuwd wat voor problemen ze veroorzaken.

Antwoorden (5)

Officieel mag dat niet tenzij hij een goedgekeurd pension heeft. Je staat vrij dit te melden en dat kan mag ook anoniem.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Misschien zijn het logé's. Familie of vrienden. Als ze de boel niet verstoren, wat wil je dan??? Leven en laten leven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat een onzinantwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gelukkig is jouw reactie op mijn antwoord van hoog niveau Pelle, dank je
Officieel mag dit niet van de wooncorporatie, je weet niet of die man overleg heeft gehad met verhuurder. Misschien weet hij dit ook, dus dat het niet mag. Je kunt hem ook hierover inlichten, alvorens dit te melden met alle gevolgen van dien voor hem.

Toegevoegd na 55 seconden:
misschien weet hij dit ook NIet bedoel ik
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Het is niet gezegd dat de eigenaar een woningcorporatie is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
klopt, ging ik vanuit, kan ook particuliere huur zijn. Dan is wel de wedervraag waarom zou snoepje zich dit afvragen?
Een huurcontract staat op naam van een persoon en het staat die persoon vrij in zijn huis te ontvangen en te laten wonen wie hij wil. Pas als hij dat tegen betaling doet is hij in overtreding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Nee want dan zouden alle huurders die een student op een kamer hebben in overtreding zijn
Het staat een huurder vrij om in zijn gehuurde woning wie dan ook familie of anderen te laten logeren. Pas als het gevaarlijk wordt qua aantal bijvoorbeeld in een 3 kamer woning 20 mensen laten logeren/wonen, brandgevaarlijk door de aantallen dus, dan heb je grond om de woningbouwvereniging [wbv] in te lichten. Ook kun je klagen bij de wbv als de buren met of zonder logé's te veel geluid maken, geluidsoverlast dus.

Als hier sprake van is, dan kun je een klacht indienen. Je kunt ook alleen maar vertellen wat je weet en vragen wat de regels zijn, zonder het woord "klacht" te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooi, evenwichtig antwoord. +
Ja dat mag.

Ten eerste is het niet verboden om mensen voor langere tijd op bezoek te hebben.

Maar mogelijk gaat het hier om onderverhuur, waarbij de huurder dus een deel van de woning aan anderen onderverhuurt terwijl hij/zij zelf ook in de woning woont. Ook dat is toegestaan tenzij dit in het huurcontract is uitgesloten.

De huurder-onderverhuurder dient de inkomsten wel op te geven bij de belastingaangifte.