Hé, als ik geen mobiel zou hebben en altijd mijn geld zou pinnen bij dezelfde pinautomaat, is mijn privacy dan zo'n beetje gewaarborgd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Dat zijn drie dingen die helemaal niets met elkaar te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik snap ook niet zo goed wat het hebben van een mobiel met geldpinnen bij dezelfde pinautomaat te maken heeft.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Pinnen en een mobiele telefoon geven informatie over je verblijfplaats weg. Ik denk dat daar de link is te zoeken die de vragensteller bedoeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je mobile telefoon kan nog veel meer dan alleen je locatie uitlekken. Doe maar eens een klein onderzoekje, en je wordt gewoon misselijk van het resultaat. Hier zijn wel andere oplossingen voor te vinden dan je mobil weg doen, maar hier gaat wel veel tijd en moeite in zitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom wil je privacy? Doe je dingen die het daglicht niet kunnen verdragen?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
@Mariusjr
Er zijn genoeg dingen die privé zijn en toch prima het daglicht kunnen verdragen.
Wanneer jij b.v. een playboy een een doos tissues koopt wil je toch ook niet dat dat meteen even bij je buurvrouw gemeld wordt ?

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk niet. Denk aan alles waar je je BSN voor nodig hebt (ziekenhuis, belastingen) en alle andere plekken waar je je gegevens achterlaat (sportschool, tv/tijdschrift abonnement) en alle info die je op internet hebt geplaatst of over je is geplaatst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ligt er een beetje aan wélke privacy je bedoeld. Je loopt immers nog steeds voor camera's door en kunt de meest gevoelige dingen nog gewoon kwijt op facebook, om maar wat te noemen. En als je het zelf niet op facebook zet, dan schrijven anderen wellicht wel over jou.

Dus nee, met die simpele regeltjes is je privacy zeker niet gegarandeerd !

Zonder mobiel ben je wel wat minder makkelijk te volgen voor de gene die toegang hebben tot dit soort data.
En door altijd bij dezelfde automaat te pinnen geef je ook wat minder informatie weg over je verblijfplaats. Wel ben je wat voorspelbaarder aangezien 'men' kan weten waar je terug gaat komen, mocht je geld nodig hebben.

Een volledige 100 % privacy bestaat in Nederland niet en ik betwijfel of er uberhaubt een plek op de wereld is waar dat te vinden is.
Nee daar is meer voor nodig.

Privacy gaat om de bescherming van persoonsgegevens, de bescherming van het eigen lichaam en van de eigen woning, de bescherming van familie- en gezinsleven en het recht vertrouwelijk te communiceren via brief, telefoon, e-mail.

Je persoonsgegevens staan werkelijk o-ver-al: op de pc van vrienden, tandarts en voetbalclub, maar ook in het telefoonklappertje van opa en op Facebook. Je zult een zeer grondige wisactie moeten doen om te voorkomen dat rovers, hackers of andere onverlaten je naam en verjaardag niet meer kunnen vinden.

Je eigen lichaam beschermen moet lukken met een cursus kung fu en het mijden van fouillerende autoriteiten. Goede sloten op de deur tegen inbrekers. Thuisblijven met de hele familie (mits onderling verdraagzaam) zou moeten bijdragen aan de bescherming van lijf en huis. Mijd daartoe ook die ene pinautomaat!

Vertrouwelijkheid van communicatie is in deze tijd een illusie. Die mobiel, ja inderdaad, die moet sowieso weg. Maar beter is het kluizenaarschap met de familie uit te breiden tot een volledige isolatie.