Dit is een letterlijke quote van de bron: "Simpel gesteld is een politie-auto met enkel blauwe strepen een volledige politie-auto, maar wordt deze vaak (niet altijd) gebruikt dooragenten die met andere zaken bezig zijn dan het normale surveillance politiewerk. Zo kan een Chef van Dienst (iemand die tijdens een dienst de "baas" is) zich verplaatsen in zo'n auto bijvoorbeeld, maar agenten die voor een cursus naar de andere kant van nederland moeten kunnen ook deze auto meenemen. Kortom, deze auto is een boodschappenwagentje dus hoeft niet alles erop en eraan te hebben, maar kan OOK worden ingezewt voor normaal politiewerk.

De reden dat deze striping anders is is eigenlijk heel simpel. Het bespaart geld, niet meer, niet minder. (belastingtechnisch is het ook interessant)."
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"boodschappen" ja. Bijvoorbeeld zoals de tekst zegt: "agenten die voor een cursus naar de andere kant van nederland moeten kunnen ook deze auto meenemen"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
Politiewagens met enkel blauwe strepen zijn voor vervoer van agenten, dus niet voor noodhulp. Deze auto's bevatten geen attributen zoals scheppen en pilonnen ed. Zonder deze spullen is het goedkoper in wegenbelasting. Het is dus meer auto's inzetten op een goedkopere wijze, maar dan moet er natuurlijk wel aangegeven worden dat het een 'goedkopere auto' is.
Verder is het voor agenten makkelijker om door te rijden bij bijvoorbeeld een botsing omdat ze de spullen niet hebben en dus sneller naar hun bestemming kunnen. Is er een groot ongeval en ze komen er langs, dan zullen ze altijd EHBO verlenen en collaga's inschakelen zo nodig.