Dat valt niet te zeggen. Evolutie is niet een oerknal waarbij alles op zijn plaats valt, het is meer een schilderij waaraan steeds gewerkt wordt. Er wordt wat bijgeschilderd, er wordt wat weggehaald, en er ontstaat wat nieuws
anneliez
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed antwoord, zeer plastisch uitgedrukt.
Geen,... het leven op aarde is in zeer eenvoudige vorm en klein begonnen, en langzaam geëvolueerd , in de complexe dieren en mensen, die we nu kennen.
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Het fossielenarchief, aangevuld met de evolutionaire ontwikkelingen die we op dit moment om ons heen zien gebeuren.
Cryofiel
9 jaar geleden
Micro-evolutie is een recente term. In mijn jeugd bestond die term nog niet. Pas later, toen zelfs christenen niet meer konden ontkennen dat evolutie werkelijk plaatsvindt, hebben ze "micro-evolutie" bedacht om toch nog iets van hun scheppingsmythe te kunnen behouden. Biologisch gezien heeft "micro-evolutie" geen betekenis. Het feit dat de christenen zich binnen slechts enkele decennia genoodzaakt zagen over te stappen van totale evolutie-ontkenning naar een half-acceptatie in de vorm van de door hen bedachte "micro-evolutie", geeft aan dat ze toch aan het meebewegen zijn met de voortschrijdende wetenschappelijke inzichten. Veel christenen zijn al zo ver dat ze de consequentie van "micro-evolutie" accepteren, namelijk dat evolutie een feit is. De christenen die in "micro-evolutie" zijn blijven hangen zullen waarschijnlijk binnen opnieuw enkele decennia volgen. Dan zal nog slechts een kleine minderheid blijven vasthouden aan "micro-evolutie", net zoals zelfs nu nog een kleine minderheid blijft vasthouden aan de totale ontkenning van evolutie. In antwoord op jouw vraag: hoe noem jij een aantal opeenvolgende stappen van "micro-evolutie"? Is dat niet heel gewoon evolutie? Op je tweede vraag is het antwoord dat juist bij grote dieren de kans op fossilisatie heel klein is. Een klein skelet fossiliseert veel vaker dan een groot skelet.
Cryofiel
9 jaar geleden
Je eerste alinea heeft niets te maken met het onderwerp van deze vraag. Er zijn nieuwe soorten ontstaan. Zie het fossielenarchief. Er zijn soorten die nieuwe kenmerken hebben verworven. Zie de diverse bacteriestammen, en bijvoorbeeld de virussen, die zich nu eenmaal veel sneller ontwikkelen dan complexere levensvormen. Er zijn wel degelijjk tussenvormen gevonden. Natuurlijk niet alle, want een creationist zal altijd kunnen vragen naar een tussen-tussenvorm tussen twee tussenvormen. Zodra zo'n tussen-tussenvorm wordt gevonden, zal de creationist vragen naar een tussen-tussen-tussenvorm. Zo zal de creationist altijd in de waan blijven dat het fossielenarchief niet compleet is.
Frimu2
9 jaar geleden
Het bewijs is dat zefs heden ten dage, de mens als vrucht/ zaadje, een eenvoudigere vorm heeft, dan een geboren exemlaar. Dit maakt het zeer aannemelijk, dat de mens niet ineens....Plop aanwezig was, maar op een of andere manier heeft moeten groeien/ ontwikkelen/evalueren
Cryofiel
9 jaar geleden
Adriaan, jouw drie vraagstukken zijn beantwoord. Het feit dat jij die antwoorden kennelijk niet kent, betekent dat je je onvoldoende hebt verdiept in de wetenschappelijke kennis. Dat betekent dat je een uitstekend idee zomaar, ongezien, afwijst, zonder dat je weet waarom je het afwijst. -- Hoe het heelal is ontstaan, is onbekend. Er is niemand die zegt dat het "plop vanuit het niets" zou zijn ontstaan. Dat beeld is een variant op de bekende karikatuur "er was niets, en dat is ontploft" die sommige gelovigen van de Oerknaltheorie maken.
Cryofiel
9 jaar geleden
Virussen hebben een zeer korte generatietijd. Daarnaast hebben ze een nogal "slordige" kopieerslag. De evolutietheorie voorspelt dat virussen daardoor nogal snel evolueren - en dat is precies wat we om ons heen zien gebeuren. Bacteriën hebben ook een korte generatietijd, maar wel een tikje langer dan die van virussen. De evolutietheorie voorspelt dat bacteriën daardoor erg snel evolueren, maar net wat langzamer dan virussen - en dat is precies wat we om ons heen zien gebeuren. Sommige bacteriën hebben een "nettere" kopieerslag dan andere. De evolutietheorie voorspelt dat bacteriën met een "nette" kopieerslag langzamer zullen evolueren dan bacteriën met een "slordige" kopieerslag - en dat is precies wat we om ons heen zien gebeuren.
Cryofiel
9 jaar geleden
Je bent helaas niet ingegaan op mijn opmerking dat jouw vragen beantwoord zijn. Je blijft dus een idee afwijzen waarvan je weet dat het antwoorden geeft, maar dat je niet tot je wenst te nemen. Je blijft dus iets afwijzen dat je niet kent - met alle risico's van dien. Je opmerkingen over virussen geven nogmaals aan dat je geen idee hebt van de huidige inzichten hieromtrent. Hoewel je intussen wéét dat er kennis beschikbaar is waarover jij niet beschikt, en je ook wéét dat je die kennis eenvoudig tot je zou kunnen nemen, wijs je die kennis ongezien af. Je bent als iemand die weigert in een restaurant te gaan eten "omdat de kok niet kan koken", zonder ook maar iets over die kok te weten.
Ons Motichondriaal DNA geeft aan dat alle levende mensen afstammen van 1 paartje.
Er is dus een oorspronkelijk mensenpaartje geweest, dit kan worden aangetoond
door mitochondriën. Volgens de Bijbel waren deze mensen Adam en Eva.

Het valt niet met zekerheid te zeggen hoelang God gedaan heeft over de schepping, omdat voor God 1 dag als duizend jaar is en duizend jaar als 1 dag.
God heeft de tijd gemaakt voor de mensen, gelijktijdig met het begin van alle elementen en natuurwetten.

God schiep de dieren naar hun aard en vandaar uit zijn ze verder geëvolueerd.
Dus vanuit 1 hond naar meerdere hondensoorten - micro evolutie.
Of kreeft naar krab..
Van vis naar Giraf is macro-evolutie - 100 % bewijs hiervoor kan niet worden geleverd.
Gemakshalve spreekt men dan over miljoenen jaren, maar niemand was erbij,
noch is er hard bewijs voor.

Dus het antwoord op je vraag is waarschijnlijk 2 mensen, toch met zekerheid kan dit niet worden gezegd omdat er mogelijk periodes tussen gezeten kunnen hebben.

Toegevoegd na 17 minuten:
Leven bestaat alleen uit leven. Uit dood materiaal kan geen leven ontstaan.