Mijn vader is overleden. aan wie vraagt mijn vriend mijn hand?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3K
ronron1212
9 jaar geleden
Je moeder overigens is dit wel ouderwets om, om je hand te vragen.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
als hij slim is, vraagt hij jou om je hand
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geachte heer, ik moet u danken
voor het postpakket dat ik ontving.
Maar u vergeeft mij ongetwijfeld
een zekere teleurstelling. Toen ik de hand vroeg van uw dochter,
die ik hartstochtelijk bemin,
bedoelde ik zulks niet in letterlijke
doch slechts in overdrachtelijke zin. (Daan Zonderland)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je het "om je hand vragen" alleen als een traditioneel gebruik beschouwt, lijkt mij dat je vriend de vraag stelt aan degene die jou "weggeeft". Want dat gebruik hoort er dan ook bij als je helemaal in stijl wilt blijven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ Gesp: geweldig gedichtje! ;)

Het beste antwoord

Dat ligt eraan wat je gebruiken zijn. Islamitische en streng gelovigen waarbij de familiebanden heel erg hecht zijn en de man boven de vrouw staat zullen dit de broers of ooms zijn maar bij gematigde gelovigen of niet gelovigen zal het je moeder zijn aangezien volgens deze normen zij het dichtste bij jou en je vader staat.