Bestaat de psychiatrie 'the secret mill' In nederland?

Ik lees altijd graag 'spook verhalen'. Maar deze man blijkt niet altijd met de juiste informatie te komen. Is deze psychiatrie echt wel in Nederland?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

De site die je hebt gegeven gaat over verlaten gebouwen, die sectie althans.
De badkamer die je ziet, heeft inderdaad kranen met Nederlandse tekst. De foto waarin het uitvergroot is, zie je duidelijk dat het Nederlands is, de foto daarvoor zie je de kranen op de achtergrond. Die ruimte zal dus wel echt zijn (de tekst doet niet Vlaams aan).

En toch denk ik dat een en ander in scene gezet is.
De link die je stuurde is de revisit, ergens eerder (05 april 2014) is ook een reportage van die plek. Maar daar staan een aantal dingen op die ik moeilijk vind:
- Er ligt een krant van 30 november 2010, dus het zou pas net verlaten zijn.
- Er ligt een aantekening van Anita, van 25 mei 2010.
- Er staan nog meerdere ziekenhuisbedden in. Die dingen zijn harstikke duur, die laat je niet zo maar achter
- Hetzelfde geldt voor de patientliftjes
- Of voor het electrisch orgel wat er staat (die met dat liederenboek)

Het achterlaten van dit soort apparatuur krijg je als men zeer snel vertrekt of als ergens per direct de stekker uit getrokken wordt. Vroeger (en dan denk ik aan bijv 20 a 30+ jaar geleden) zou je dit misschien nog wel eens tegen komen dat er van alles werd achter gelaten, maar niet in 2010 (tenzij iemand daar nog eens die krant en de aantekening heeft achter gelaten, maar de bedden zien er daarvoor nog te nieuw uit).

De tuin is aardig overwoekerd, maar als ik zie hoe snel klimop in mijn eigen tuin groeit, zou dit best eens kunnen (als ik 3 jaar niet snoei, ziet het er ook zo uit).

Als ik naar de andere foto reportages kijk, die zien er echt en legitiem uit (bijv de brandweerkazerne van Harderwijk). In die zin heb ik ook niet direct reden om te twijfelen. Maar als dit inderdaad waar is, verbaas ik me wel over bovenstaande dingen. Dan weet je direct waar je soms binnen de zorg nog wat kan besparen ;-)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk kost het teveel en is het meubilair al afgeschreven, en blijkbaar is er geen andere partij die er belang bij heeft gehad anders zou het waarschijnlijk al weg zijn.(Voor de handel of als hergebruik) Daarnaast zou ik zelf ook voor nieuwe spullen kiezen als ik een nieuw ziekenhuis oid ging gebruiken dan kun je beter alles in een keer nieuw halen dat is goedkoper in te kopen en makkelijker in onderhoud etc.
Thecis
9 jaar geleden
Ik denk dat er zat instanties zijn (als was het maar voor het buitenland) die erg geinteresseerd zijn in die handel.
tinus1969
9 jaar geleden
Dat laatste valt tegen: Ik kan diverse redenen verzinnen waarom ziekenhuisinboedel lastig verkoopbaar is: bijvoorbeeld onduidelijkheid over wie nou eigenlijk de precieze eigenaar is. Dat speelt zeker bij een gedwongen sluiting (dit itt bv een verhuizing naar een gebouw met nieuwe inrichting).
Ook de kosten van transport en kwaliteitscontrole vallen tegen. Ik ben wel benieuwd waar dit is: Mill (bij Nijmegen)?