Hebben we helden nodig. bepaalde personen om naar op te kijken?

De laatste jaren lijkt het wel of iedereen beroemd en bekend wil worden. De talentenshows zijn niet aan te slepen, iedereen heeft hyves en twittert en msn wat iedereen moet op de hoogte worden gebracht van jouw belevenissen, iedereen moet carrière maken, en geweldig sociaal leven hebben, een goed seks en liefdes leven.
Aan de andere kant wordt er veel getwijfeld aan elke vorm van autoriteit. Politici worden regelmatig belachelijk gemaakt, respect voor politie en andere 'uniformen' is flink afgenomen. Ook wetenschappers en artiesten hebben te maken met soms scherpe kritieken.
Is het wel goed dat mensen zichzelf zo serieus en belangrijk vinden? En dat er tegen elke vorm van autoriteit wordt aangeschopt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (9)

Nee, we moeten allemaal God als held zien, verder hebben we geen mensen nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was altijd al zo, iedereen wilde beroemd worden, maar nu hebben we veel en veel meer mogelijkheden om beroemd te worden... Het Guinnes Book of Records heeft allemaal mogelijkheden om beroemd te worden, vroeger was er dat allemaal niet...

Het is abnormaal om normaal te willen zijn heden ten dage...

Mensen die zichzelf belangrijk vinden zuigen...

En er wordt zo veel regels opgelegd tegenwoordig dat je niet veel hoeft te doen om iemand (lees autoriteit) tegen het zere been te schoppen...

Toegevoegd na 4 minuten:
.

We denken ons eraan op te kunnen trekken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij XiniX zou onder de catagory Goeievraag een plekje verdienen in Het Guinnes Book of Records
AWM
14 jaar geleden
Ja, onder de categorie 'wartaal'.
Helden hebben mensen nodig die naar hun opkijken, om bestaansrecht te ontlenen. Mensen hebben geen helden nodig, je kan een daad ook zien als naastenliefde, zonder bedankje. Het is dus een cultuurverschijnsel voortkomend uit kudde gedrag, waar bepaalde personen dankbaar gebruik van maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat "echte" helden wel nodig zijn ja, het geeft toch altijd een positief en goed gevoel als je je kan optrekken aan een held figuur. Bijvoorbeeld een sportman waarikzelf dan weer naar op kijk, het geeft je de moed om verder te gaan en je eigen grenzen te verleggen. ik ben met je eens dat autoriteit haast niet meer bestaat tegenwoordig, maar dat roepen degene ook vaak wel over zicht af. Bijv. Politie agenten , die mogen tegenwoordig zeer weinig, ze moeten ALLES verantwoorden, en als er wat fout gaat word het BREED uitgemeten in de media, waardoor er steeds voorzichtiger en "liever" word gehandeld. En het respect verdwijnt. Vroeger leerde men "u" te zeggen tegen ouderen en onbekende mensen, en zelfs tegen ouders. en tegenwoordig mag je zelf de leraar bij de voornaam noemen. Of het goed is, weet ik niet, ikzelf ben wel van mening dat mensen met hogere posities, met meer respect behandeld mogen worden, mits ze het verdienen. Maar vrijheid van meningsuiting blijft ook een groot goed, en dat moet zeker zo blijven. Maar kortom, ik denk dat wel wel helden nodig hebben, alleen wat minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je stopt wel veel vragen in een vraag.
Helden ontstaan bij rampen, daar heb je geen invloed op.
De politiek staat gevaarlijk ver van de democratie en het is dus geen wonder en geen ramp dat er tegen wordt geschopt.
Dat ook wetenschappers meer onder vuur komen te liggen is soms bedenkelijk vooral als het voortkomt uit onwetendheid (maar dat was in de M.E. ook al zo) en soms komt het omdat wetenschappers meer eer willen dan ze verdienen (fraude) en dan is het weer terecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee die hebben niet nodig, alleen wordt dit steeds erger omdat we in de eindtijd leven.

Lees eens http://www.statenvertaling.net/bijbel/2tim/3.html

en

http://www.statenvertaling.net/bijbel/luka/21.html

Aardbevingen(chilli,turkije,haiti), hongersnoden(afrika etc), pestilentien (varkenspest, vogelpest, Mexicaanse griep, Q-koorst),

liefhebbers van zichzelven (Helden, Hyves), geldgierig (kijk om je heen), lasteraars (vloeken etc), den ouderen ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig,
Zonder natuurlijke liefde (alleen maar om de seks), wreed (moorden in het nieuws), meer liefhebbers der wellusten dan liefhebbers Gods, etc

Gebeuren deze dingen om ons heen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gebeuren die al niet eeuwen lang om ons heen in misschien een iets andere vorm?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@onbekend de eindtijd waarvan?
Ik ben een held.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is waar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen al en held om dit hier te durven zeggen, dus eigelijk een papierenheld
Het gaat helemaal niet om helden (zijn of worden).

Het gaat erom dat elke persoon graag gezien wordt. Dat we graag de aandacht krijgen.
Het liefst van onze ouders en naasten. Maar soms wordt deze wens overtrokken en staat men graag in de middelpunt.

Als we geen aandacht krijgen (van bijvoorbeeld onze ouders). Dan gaan we vaak 'raar' doen. Want negatieve aandacht is ook aandacht. Beter iets dan niets.

Kennelijk kijken we tegen mensen op, die niet bang zijn om de aandacht op te vragen. Want wij durven dat niet altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een held (mannelijk) of heldin (vrouwelijk) is een bestaand, fictief of historisch persoon die, wanneer geconfronteerd met gevaar en rampspoed of vanuit een zwakke positie, moed en de bereidheid tot zelfopoffering betoont voor een grotere zaak. Aanvankelijk had dit heldendom vaak te maken met strijd of het uitblinken in iets, maar later werd dit uitgebreid tot een meer algemeen moreel uitblinken. (Uit Wiki)

Als je onze (huidige) politicie afzet tegenover deze defenitie, dan kunnen we wel een paar "helden" gebruiken. In tijden van een grote economische crisis duikelen onze politicie over elkaar heen door ruzie te maken, het ontkennen van waarheden en het oppoetsen van hun ego's. Een man als Bos met aantoonbare economische kennis, laat het land in de steek en gaat achter de kinderwagen lopen. En Eurlings is al de zesde minister die zijn tanden kapot heeft gebeten op het fileleed en er nog geen schep in de grond gezet.
En zo kan je een heel lange lijst afwerken.
Het volk schopt niet tegen autoriteiten aan uit hoofde van hun functie, maar om wat ze nalaten te doen van wat ze ons beloofd hebben. En ze hebben zelf voor deze functie gekozen lijkt me.