Een vetleren medaille is een uitdrukking om spottende geringschatting mee te laten blijken. Het is dus helemaal geen eerbetoon, maar waardeloos.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja dit is het antwoord,,..iemand die pocht....dan zeg je nou nou je hebt een vetleren medaille verdient hoor.....wilde graag weten waar dat vandaan komt..maar zo is het wel goed !! bedankt

Andere antwoorden (1)

Een vetleren medaille is een on-officiële onderscheiding. Deze wordt vaak uitgereikt door carnavalsverenigingen aan dorpsfiguren die veel voor de gemeenschap hebben gedaan, maar niet voor een koninklijke onderscheiding in aanmerking komen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
okè, dacht dat als poedelprijs en of gekscherend gezegd werd tegen iemand ide opschept over een prestatie die eigenlijk niks voorstelt
bedankt voor je reactie