Op post van de Antillen zaten postzegels van Koningin Juliana, mogen die nu nog gebruikt worden?

Deze kaart heb ik kort geleden ontvangen.

10 jaar geleden
1.2K
Poet
10 jaar geleden
Is het een zegel in Antilliaanse guldens? Of van vroegere Nederlandse guldens?
adriana
10 jaar geleden
het zijn meerdere zegels in Antilliaanse guldens, maar wij zijn postzegelverzamelaars en zijn er dus blij mee.

Het beste antwoord

Ja, die zijn nog geldig, want de officiele munteenheid van de Nederlandse Antillen is nog steeds de gulden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee,

Gulden postzegels zijn sinds 1 november 2013 niet meer geldig. Ongebruikte gulden postzegels kunt u niet inwissselen tegen geld of andere postzegels.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het een euro postzegel was mag het dus wel (ook al zou Julius Ceasar erop staan!)
10 jaar geleden
adriana
10 jaar geleden
Dan is dit door de post niet opgemerkt. Volgens de catalogus zijn het,vijf, zegels uit 1978 of eerder.
Poet
10 jaar geleden
Dan heb je geluk. anders had jij mogen dokken ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet je het zeker, Poet? Ik weet dat Nederland de gulden postzegels heeft afgeschaft, maar of dat voor de Antillen ook geld?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sterker, de officiele munteenheid van de Antillen is nog steeds de gulden.