Heb je nog rechten als je cv-ketel na 12 jaar kapot gaat en niet te repareren is?

De verwachte levensduur van de ketel was 15 jaar.
In de Europese wet staat dat de leverancier het probleem samen met je moet oplossen als het product binnen de verwachte levensduur kapot gaat.
Wat doen ze hier dan mee? Krijg je je geld terug? Krijg je een nieuwe als de oude niet meer te repareren is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Een oplossing van de leverancier zou kunnen zijn: de ketel had nog drie jaar mee moeten gaan. Dat is 1/5 van de totale levensduur.
Je krijgt daarom 1/5 deel van de aanschafprijs van de ketel terug.
Maar omdat bij een normale levensduur in de laatste jaren meer ketelreparaties te verwachten zijn, trekken we van dit bedrag …. euro af.

Het beste antwoord

Vaak zijn er allerlei uitsluitsels hievoor, als het goed is staan die allemaal erbij. Daarnaast is het belangrijk dat er goed onderhoud geweest is al die jaren. Dat het een verwachte levensduur is betekent niet dat deze ook daadwerkelijk die jaren mee gaat. hier kun je ook één en ander nog vinden. http://www.conformiteit.nl/