Waarom liggen de belangrijkste exportproductiezones in India vooral aan de kust?

Zie foto.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vergis je niet in afstanden en de grootte van het land. India is een ENORM land en als je ter vergelijking Nederland neemt [kijk eerst naar de schaal waarop e.e.a. getekend is, zijn beide landen op DEZELFDE schaal getekend?] is dat het vergelijken van David en Goliath.
Poet
10 jaar geleden
De grondstoffen komen veelal van overzee en de eindproducten gaan weer weg overzee. Zo wordt 2x transport over land uitgespaard.

Antwoorden (2)

Omdat veel van het transport (zowel grondstoffen als de eindproducten) met een bootje over het water gaat. Als je dan dicht bij de kust zit gaat dat vervoer een stuk makkelijker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je kijkt naar de ligging van handelsplaatsen ten opzichte van de rest van de wereld moet je letten op bepaalde punten. Waaronder vervoer. Meer dan 70% van de export van landen uit de periferie en semiperiferie gaat per schip. Daarom is het gunstig om aan zee te liggen om zo naar westerse landen vervoerd kan worden.