Waar vind ik mensen om te interviewen?

Voor mijn opleiding moet ik 3 personen interviewen. Dit moeten mensen zijn die met een onverkoopbaar huis zitten/zaten en daardoor met dubbele maandlasten te maken hebben/gehad. Waar vind ik deze mensen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

je kunt informeren bij de lokale makelaarskantoren, of ze je in contact willen brengen met dit soort personen. mochten zij geen medewerking willen verlenen, dan kun je zelf op zoek gaan naar te koop borden bij huizen en hier aanbellen, met de vraag of ze mee willen werken aan je onderzoek.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier had ik zelf ook al aan gedacht, maar ik kan mij voorstellen, dat mensen die dit aangaat het niet erg zouden waarderen als een makelaar hierover met een buitenstaander zou praten.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
de makelaar kan eerst bij zijn klanten informeren of hij ze met jou in contact mag brengen. als hij uitlegt dat het een onderzoek is voor je studie, dan zijn er vast wel mensen die er aan mee willen werken. het kost de makelaar echter wel wat tijd en energie. probeer het voor de makelaar dus zo makkelijk mogelijk te houden. bijv door een informatie setje te maken, die hij kan door mailen aan zijn klanten. dit kost weinig handelingen voor hem/ haar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je voor de tips, ik ga er zeker gebruik van maken!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt ook makelaarswebsites waarbij aangegeven staat hoe lang huizen,al te koop staan. Het is dus volgens mij niet echt een geheim waarover de makelaar praat met anderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op Funda kun je inderdaad vaak zien hoelang een huis al te koop staat..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Via je eigen sociale netwerk kun je vragen of mensen iemand kennen die voldoet aan je beschrijving of je kunt een oproep plaatsen via social media.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plaats je oproepje op een forum, bijvoorbeeld: http://forum.fok.nl/ Lees wel even eerst de regels voor oproepjes.