Hoe kom ik er achter wat mijn passie is?

ik zou graag willen weten wat ik nou echt geweldig zou vinden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Eerlijk gezegd denk ik dat het heel moeilijk gaat worden om er achter te komen wanneer hij niet al overduidelijk is.
Maar goed, soms kan iets recht voor onze neus staan en ons in het gezicht staren zonder dat we het zien.
Dus het kan zowel al overduidelijk zijn als nog steeds onzichtbaar voor je en moet je het dus leren zien.
Van een ding ben ik overtuigd, en dat is dat iedereen een passie heeft.
Ik ga nu dus met mijn antwoord een poging wagen om je te leren zien, maar ik ben er absoluut niet van overtuigd dat ik daartoe in staat ben.
Zelf heb ik nooit hoeven leren zien omdat ik mijn passie al heel vroeg al kende, ik kan dus niet uit ervaring spreken.

Je komt achter je passie door na te gaan of dat er iets is waar je gedachten steeds weer opnieuw naar toe gaan.

Wanneer je continu denkt dat je heel graag iets wil kunnen om daar een bepaald doel mee te bereiken, is het doel je echte passie, dat wat je wil kunnen is hetgeen wat je wil kunnen om die passie te kunnen volbrengen.
Als je bijvoorbeeld heel graag een spannend verhaal wil vertellen, wil je kunnen schrijven.

Wanneer er niets is wat in de voorgaande beschrijving past en je helemaal vanaf het niets op zoek moet gaan naar je passie lijkt mij dit een goed startpunt:
Je kan voor jezelf een levensfilosofie bedenken. Wat zou je met de wereld willen wanneer invloedrijke mensen jou komen vragen wat jij wil dat zij doen?
Wil je de wereld iets leren? Wat wil je het dan leren? Wil je de wereld vermaken? Wil je de wereld helpen het meeste uit zichzelf te halen? En zo nog veel meer filosofisch idealistische vragen kan je jezelf stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord.

Andere antwoorden (7)

Diep in jezelf kijken. Wat doe je zomaar zonder er bij na te denken uren achter elkaar.

Als je datmet niets hebt, kan je allerlei dingen proberen. Vaak hebben clubs de mogelijkheid om een keer gratis aan een activiteit deel te nemen zodat je kan zien of het iets voor je is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Noteer wat je graag doet
Maak als eerste een lijstje met alle dingen die je leuk vindt om te doen. Dingen die ervoor zorgen dat je de tijd vergeet als je ermee bezig bent. Probeer tot een lijstje van minimaal tien dingen te komen die je blij maken, voldoening geven en waarvan jij het idee hebt dat ze wel eens een passie van je kunnen zijn!

Kun je nergens op komen? Stel jezelf dan vragen als: 'Als ik nooit meer hoefde te werken, dan deed ik de hele dag...' of 'Als mijn leven helemaal perfect was, dan...' Je passies hoeven niet per se realistisch en haalbaar te lijken op het moment dat je ze opschrijft.

Bepaal de belangrijkste volgorde
Vervolgens ga je de dingen in je lijstje op de juiste volgorde zetten. Het kan handig zijn om deze stap bijvoorbeeld pas een dag later uit te voeren, zodat je alles even kunt laten bezinken. Het op de juiste volgorde zetten is gemakkelijk: vergelijk de eerste met de tweede passie en zet de belangrijkste bovenaan. Ga vervolgens verder met nummer twee en drie, drie en vier, enzovoorts. Bij het bepalen van de volgorde moet je er vanuit gaan dat de belangrijkste passie steeds de passie is waarvoor je zou kiezen als je écht maar één passie zou mogen kiezen

op deze onderstaande site staat nog meer wat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kom je als het goed is vanzelf wel achter.
Ik wist het al zolang ik me kan herinneren...
Als jij het nog niet weet, probeer dan om overal eens naar te kijken: Ga eens naar het theater, een mseum, kijk naar sport, doe een cursus tekenen of schilderen en ga zo maar door.
Zo kom je er vast wel achter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe zoveel mogelijk ervaringen op, wie weet ga je iets echt boeiend vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je moet vragen wat je passie is,dan heb je geen passie.
Een passie is dag en nacht aanwezig, beheerst je hele leven, je doen en laten, je alles.
Herken je dat niet, dan heb je geen passie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga dingen ondernemen, kijk rond in de wereld en zie wat er te koop is. Kijk naar het internet en lees boeken.
Kortom, verrijk je kennis zodat jij zelf kunt ervaren wat je nu echt leuk vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft wel een passie, alleen heb jij hem nog niet ontdekt. Misschien omdat je nog heel jong bent.
Begin eens dingen te ontdekken, kijk eens rond in de wereld. Lees boeken, kijk tv, ga sporten doen, ga naar beurzen, er zal ongetwijfeld iets tussen zitten waarvan jij denkt...................dit is het!