Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je een brief stuurt naar een bedrijf, hoelang moet je dan wachten op een reactie?

Ik heb een brief gestuurd naar de directie van de Nederlandse sector van een internationaal fotografiebedrijf. Hoelang duurt de verwerking van zo'n brief en het terugsturen van een schriftelijke reactie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor de meeste overheidsorganisaties geldt een (wettelijke) beantwoordingstermijn voor brieven van dertig werkdagen. Dat is dus zes weken. Als de organisatie niet binnen dertig werkdagen kan reageren, dan moet zij de briefschrijver hiervan op de hoogte stellen. Voor een bedrijf gelden deze regels niet, maar het is netjes als een bedrijf zich (ook) houdt aan deze termijn.

Wanneer je eerder een antwoord verwacht of zou willen hebben, kan je altijd contact opnemen met het bedrijf en vragen wanneer je het antwoord kan verwachten. Dan weet je ook zeker, dat jouw brief (weer) de aandacht heeft van de medewerker(s) van het bedrijf.

Vrijwel elk bedrijf heeft overigens een commercieel belang bij tevreden klanten en tevreden relaties. Daarom is het verstandig voor een bedrijf om brieven snel te beantwoorden.
(Lees meer...)
Antoni
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan heel erg verschillen. Kan binnen 10 dagen maar misschien hoor je pas na maanden of nooit meer. Als ik jou was zou ik na een week of 3 even bellen om te vragen wanneer je een reactie tegemoet kunt zien.
(ik neem dan natuurlijk aan dat je brief aanleiding geeft voor een reactie of dat je daarom hebt gevraagd)
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding