Mag je op je 15e al vrijwilligerswerk doen? En waar zou dit kunnen?

Ik ben 15 en wil deze zomervakantie vrijwilligerswerk gaan doen. Waar mag je op je 15e al vrijwilligerswerk doen? En gewoon in Nederland niet in het buitenland. Alvast bedankt :D

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vrijwilligerswerk moet aan dezelfde eisen voldoen als gewoon werk: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jongeren-en-werk/vraag-en-antwoord/welk-werk-mogen-kinderen-van-15-jaar-doen.html Werktijden: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jongeren-en-werk/vraag-en-antwoord/mogen-kinderen-van-15-jaar-werken.html

Antwoorden (3)

Toen mijn broer 15 was was hij een barman bij een kindersoos (er was geen bier natuurlijk xD) maar verder zou je ook nog aardbeien mogen plukken of asperges steken. Ikzelf ben 13 en ben het 'magazijnhulpje' bij m'n vaders bedrijf, dus als je misschien een bekende kent bij een bedrijf ofzo zou je dat misschien ook nog kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat leuk dat je nu al vrijwilligers werk wilt doen!

Ja hoor met 15 jaar mag je beginnen. Als je eens wist hoe blij mensen met je zijn. Ik doe vrijwilligers werk in een verzorgingscentrum [bejaardenhuis], daar zoeken ze altijd nog meer hulp en ik weet dat je met 15 jaar zeker mag komen solliciteren.

Wat je het beste kunt doen is bijvoorbeeld online zoeken naar vrijwilligers werk, er is nu één site voor : http://www.vrijwilligerswerk.nl/

Je kunt ook eerst daar kijken en dan in jouw buurt rondbellen en gewoon ergens langsgaan om te vragen hoe en wat kan ook, heb ik ook gedaan. Gewoon naar binnen gaan en vragen naar degene die over al het vrijwilligers werk gaat.

Succes!
+
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kinderboerderij. En dat kan dan bijvoorbeeld bij de kantine, toezicht, dierverzorging, of andere onderdelen, afhankelijk van wat er is op zo"n kinderboerderij en waar ze behoefte aan hebben.