Hoe ga je als krantenbezorger op vakantie?

Als je bezorger bent van een dagblad, en je gaat op vakantie, hoe moet je dat dan regelen? Moet je dan zelf iemand zien te vinden, en zo ja, hoe dan als dat niet lukt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (4)

Dat staat in je contract of een uitleg die je erbij kreeg of op de website of wat dan ook.

Soms moet je zelf voor vervanging (proberen te) zorgen of je moet ruim van tevoren je vakantie doorgeven zodat zij voor je kunnen zoeken.

Wat de precieze regels zijn bij jou kunnen wij niet weten, vraag die zelf even op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ligt aan het bedrijf waar je voor werkt, er zijn genoeg mensen die dit als vakantiewerk willen doen. Bel dus even naar het bedrijf waar je voor werkt en vraag hoe je dit op moet lossen. In de meeste gevallen lossen zij dit voor je op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als jij bezorger bent van een DAGBLAD !

Dan ben jij een freelancer
Zo noemen ze dat
Een soort zzp
Dat houdt dus in dat volgens de regels jij zelf voor vervanging moet zoeken bij ziekte of vakantie ??

Maar als jij dit met de beheerder van de afhaal post bespreekt of met je collega's dan kan je misschien ruilen!!

Oftewel als jij op vakantie ben loopt iemand voor jou en jij voor je collega

Of zoals op de meeste posten gebeurt daar hebben ze de afspraak dat er per dag 7,50 betaalt wordt aan de bezorger die jou wijk loopt als jij niet kan

7,50 dit is in de grote steden zo
Denhaag rotterdam
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Minstens 2 weken tot een maand van te voren melden bij de depothouder. Die vinden altijd wel iemand, of ze gooien de krant zelf. Het is natuurlijk het beste om zelf iemand te vinden maar dit is niet vereist. Ik werk zelf al 4 jaar als dagbladbezorger en heb nog nooit problemen gehad toen ik op vakantie ging.