Is het waar dat de Belgen de kleine vinger de 'pink' noemen?

En hoe noemen ze de kleine teen dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ja... Het is wat he? Zal ik het nog gekker maken? Nederlanders noemen de kleine vinger óók een pink!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is waar, en duim noemen ze duim.

Je hebt alleen Grote teen, en kleine teen.
Grappig eigenlijk, de kwestie van (mogelijk) onbenoemde lichaamsdelen. Zo kun je ergens last van hebben zonder dat je de naam ervan weet, en er alleen maar naar kan wijzen: "Ik heb pijn aan mijn naamloos-2!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ook in België noemen ze het een pink.
Ook de kleine teen blijft daar een kleine teen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me af hoe jij je pink noemt? Pink is ook een Nederlands woord.
Ik heb wel gehoord dat Belgen tenen "voetvingers" noemen. DAT is wel nieuws voor ons Hollanders :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder welke steen heb jij gelegen de afgelopen 10 jaar?
Iedereen noemt de kleine vinger toch de pink! En mijn kleine teen heet gewoon kleine teen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt,
tenen hebben geen namen, alleen vingers.
En niet alleen Belgen noemen die pink, maar ook Nederlanders...