Hoe kan ik het beste spaans leren zonder dat ik naar school ga?

Ik ben werkloos dus kan geen cursus betalen. Op eigen houtje ben ik bezig om spaan te leren.
Maar hoe kan ik het beste doen?
Aantal keer in de week?

Hulp die ik heb ik mijn vriend is spaans dus die helpt me met waar ik niet uit kom.
Verder internet en bieb boeken.

Maar ik heb geen idee Hoe vaak ik er voor moet gaan zitten.

Wat wil ik in de zomermaanden een woordje meekunnen praten in Spanje met de familie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

- Als je een beetje een talenknobbel hebt en/of je middelbare school-frans nog enigszins beheerst, koop dan een Hoe&Wat in het Spaans of een Spaans voor Dummies. Daar staat net genoeg grammatica in om jezelf leuk op weg te helpen.
- Lees hetzelfde verhaal in twee talen; nieuwsartikelen op de websites van El País en andere Spaanstalige kranten f nieuwssites. Kies de onderwerpen die internationaal zijn en in beide landen in het nieuws zijn.
- In de eerste bron een link naar Spaanstalige teevee op internet, bij toeval gevonden. Geen idee of het gratis is.
- Tweede bron is officiële Spaanse publieke omroep.
- Derde bron is overzicht van RTV Spanje.
- Zoek een native speaker in je omgeving en probeer op een goedkope manier taallessen te krijgen. Bijvoorbeeld door die persoon te helpen met de Nederlandse taal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Spreek met je vriend alleen nog maar spaans, zoek radio zenders op waar spaans gesproken wist wen luister daar de hele dag naar.
Zoek naar spaanse artikelen op internet on te lezen. Een taal leer je het best door er zoveel mogelijk mee bezig te zijn. Dus dagelijks in de boeken duiken.
Succes