ben ik nu opgelicht door globel collect?

kreeg vrijdag een telefoontje van iemand die een heel verhaal ophing over dat ik grote prijzen zou kunnen winnen enz, heb de telefoon opgehangen want vond hem nogal iiritant, leestte alles op en was nogal stellend en dwingend. Nu zie ik opeens dat er 10 euro van mijn rekening is afgeschreven.Ik heb Nergens toestemming voor gegeven.Eens op internet zitten neuzen, want ik kon global collect niet plaatsen, schijnt het heel gebruikelijk te zijn.
Hoe komen ze aan mij bankrekening nummer! dit kan toch niet zomaar, hoeveel mensen worden zo wel niet gedupeerd, ik ben erg boos.Ga morgen naar de bank om het terug te laten storten en hopelijk kan ik ze blokkeren.
Wie heeft hier ook mee te maken gehad en mensen pas op voor zulke telefoontjes, al zou ik niet weten wat ik had moeten doen, want ik heb helemaal niets tegen hem gezegd alleen mijn naam!

Even een tip: zijn eerste vraag was : Zit u lekker? misschien herkent u dit en check uw bankrekening aub regelmatig

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Hoi Sandra,

Ten eerste: wat vervelend dat je geld afgeschreven ziet worden. Vervolgens: Haal even diep adem, en laat je woede even los ;)

Persoonlijk denk ik dat je toch even moet kijken of je niet ergens een aankoop hebt gedaan: Global Collect is een betalings service voor bedrijven. Zij hebben dus in opdracht van iemand geld afgeboekt. Dus nee. Je bent niet door hun opgelicht, hooguit door een ander bedrijf.

Als je niets bestelt hebt, is de logische stap: Het betalingskenmerk pakken en naar GC toe mailen, met de vraag wat dat was.

Als het echt onterecht is afgenoekt, kan je bij mijn weten je bank het geld laten terug boeken. (Dat heet storneren). Bel je bank en vraag hoe je dat aan moet pakken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk even kassa via uitzending gemist terug dat gaat over afschrijvingen van internet bedrijven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, bank bellen en de incasso terugboeken en daar niet te lang mee wachten.

Toegevoegd na 57 seconden:
Als het zo is zoals je zegt is het inderdaad oplichting.