Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met een Nederlandse postzegel post naar België versturen?

Een brief van 45 gram, kan ik hier gewoon de Nederlandse zegels (met nummer 1) op plakken of moet ik persé Europa zegels hebben? Hoeveel Nederlandse zegels moet ik plakken (ik las ergens het dubbele van wat je zou gebruiken aan Europa zegels??) en is het dan verplicht om er een priority zegel op te plakken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
37.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Je kunt vanuit Nederland gewoon een Nederlandse postzegel plakken en de post versturen naar belgieen.
(Lees meer...)
ronron1212
11 jaar geleden
Een brief van 45 gram naar het buitenland kost €1,80 aan Nederlandse postzegels.
http://www.posttarieven.eu/buitenland.htm
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Je hebt voor 45 gram 1,80 nodig aan Nederlandse postzegels of 2x een Europazegel. Je moet dus met die ééntjes postzegels er nu 4 plakken omdat ze 50 cent per stuk waard zijn.

Toegevoegd na 29 seconden:
Priority hoeft er niet op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus uiteindelijk ben ik 2 euro kwijt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht trouwens dat de postzegels 54 cent kosten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt gelijk, ze zijn 54 cent per stuk, foutje. Drie zegels zijn te weinig (je komt niet aan de 1,80 wat 2 Europese kosten), dus je hebt er vier nodig helaas.
In principe moet je Europa zegels plakken voor gebruik in Europa en voor buiten Europa zgn Wereld zegels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding