Wat geef je iemand kado die eigelijk alles al heeft. Wat is dan nog orgineel om te geven? tips voor zowel man of vrouw.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik bedoel hiermee, geen standaard cadeau's zoals: kadobonnen, geurtjes, bloemen, drank enz enz..
Echt iets speciaals.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Oxfam Novib heeft daar een heel mooie oplossing voor: je koopt bij hen een kado en dat gaat dan niet naar jouw vriend of familielid etc, maar naar iemand in een derde wereldland, die het echt nodig heeft. Dus dan krijgt iemand daar een geit voor de melk, of schoolboeken, schoolmaaltijden, zaden om te planten, een voedselpakket etc. Het zijn heel uiteenlopende kado's met dus ook heel verschillende prijzen, dus je kan zowel iets goedkoops als iets duurs kopen. Je kennis voor wie je het kado koopt krijgt iets van een kaart waarop staat wat er in zijn/haar naam kado gegeven heeft, en hoe dat de mensen daar helpt. Ik vind het zelf wel een heel mooi kado, zeker als iemand toch alles al heeft. Zie bron. Wat je ook kan doen is een leuke ervaring kado geven: bijvoorbeeld kaartjes/tegoedbon voor een leuk concert, film, sauna, skydiven enz. Je kan ook ipv kaartjes/tegoedbon te geven diegene zelf meenemen naar zo'n 'ervaring', vantevoren aangekondigd of als verrassing.

Bronnen:
oxfamnovibpaktuit.nl

Hotelbon via hotelkamerveiling.nl

- Weekendje weg - Massage (bon) - Altijd goed : http://www.kadopagina.nl/?gclid=CKXunLrppp8CFVtn4wodhHPT0w

Een dinerbon ,een Douglasbon ,een bioscoopbon een bloemenbon . Een saunabon met massage .

Dit is volgens mij al zoveel gevraagd:

Een vuilniszak.

Tijd. Geef die persoon jouw tijd. Ga samen iets doen, of het nu bij het haardvuur zitten is, of een activiteit ondernemen. Tijd is waardering. Tijd is persoonlijke aandacht. Tijd is schaars. Tijd is fijn. Tijd is het mooiste kado.

Houdt iemand van parfum, boeken, films, muziek, bloemen. Dan is een bon altijd welkom. Kappersbon. Bon van karwei, praxis. Wijn/alcohol. Gewoon een leuk klein mandje vullen met badschuim, chocola, thee, koffie, snoepgoed, of kaarsjes, met een bon erin. Leuk doorzichtig folie en een strik of lint er omheen en het ziet er geweldig leuk uit. Je hebt blikken met leuke teksten waar snoep of noten in kunnen. Wijnflessen bij de hema met eigen etiket tekst of foto. Verjaardagskalender met foto's van leuke belevenissen van of met hun.

Een bon voor een schoonheidsbehandeling of voor een thermea-zwembad.

Als je niet voor de vuilniszak van Jeroen wilt gaan: Ik vind vaak leuke cadeautjes op deze sites. Staan best originele hebbedingetjes op. http://www.apartdesign.nl/ http://www.nonplusultra.nl/

Dan is het inderdaad wel eens moeilijk om wat te verzinnen, maar als je een origineel cadeau voor iemand wil kopen zou je eens moeten kijken op 1 van de onderstaande sites. Hier hebben ze vast nog nooit van gehoord en ze zullen het niet snel vergeten! Succes met kiezen! :)

Deze vraag is al eerder gesteld, maar dat geeft niet! http://www.goeievraag.nl/vraag/cadeau.12552 en ook al vragen over een huwelijkscadeau voor een echtpaar dat alles al heeft. Hoewel ik me niet echt kan voorstellen dat ze alles al hebben.

Wat ook erg leuk is....koop een buitenlantaarn waar een kaars in moet,bij blokker of marskramer b.v...Doe er in plaats van een kaars een goede fles wijn in met twee glazen...vul het iets op met houtwol,dat kun je gratis krijgen bij de slijter....verpak het geheel in doorzichtig folie en doe er een kaartje aan....

Niets.....

Ik weet niet of het origineel is maar jaren geleden heb ik een vriend 24 krasloten kado gedaan voor zijn 24e verjaardag, ikzelf zou krasloten ook wel spannend vinden.

Chocolade bodypaint

Een stevige omhelzing.

Laat voor haar/hem een potret foto tekenen door een prof. Zoals mijn avatar.

Een eigen geschreven gedicht op een mooie kaart. Je moet dan natuurlijk wel een lang gedicht schrijven, en goed nadenken over hun leven en wat je daar mee kunt. Het is de kunst om rake dingen te zeggen en ook grapjes te maken... Over het algemeen, als je dit lukt en je bent er zelf tevreden mee, is het een uniek en zeer gewaardeerd cadeau, wat jaren bewaard wordt door mensen... :-))

Iets wat je niet al kan hebben bijvoorbeeld hotelbon, bioscoopbon enz.

een zelfgemaakte tegoedbon voor een etentje een bowlingavondje of de bioscoop...

een kip, kijk maar bij www.adopteereenkip.nl Kunnen ze heerlijke gratis eieren halen van kippen die een goed leven hebben.

Een boxershort, met op de rand een zelf gekozen tekst.

Ja,is altijd lastig he! Maar heb twee keer een abonnement weggegeven,1 x aan een vriendin het gelijknamige blad(symbolisch) en 1 x een abonnement op de krant. De ontvangers waren er erg blij mee ,en hebben respectievelijk iedere week en iedere dag plezier van hun kado gehad.

Als iemand alles al heeft kan je hem geld geven om aan een goed doel te geven. Hij mag zelf bepalen aan wie.

een soort mand met van alles er in. allemaal kleine lekkere dingetjes, toiletartikelen, wat leuke dingetjes voor in huis. een soort van alles wat mand

Ten eerste is er niemand die 'eigenlijk alles al heeft'. Vervolgens: doe eens gek! Verzin iets! Leef je uit! Maak een schilderij, schijt z'n stoep eronder, schrijf een gedicht...

Iemand die alles al heeft, die geef je een eerste tweede voorwerp... Dat kan en mag alles zijn, want hij had alles toch al en dan label je dat als volgt: Dit is je eerste TWEEDE fles wijn, of wat dan ook, maar het is zijn EERSTE tweede versie van iets... Dus je bent dan weer totaal vrij in wat je koopt, maar label dat dan zoals ik al zei... Is dat niet weer wel origineel?

een bon om lekker te gaan eten

Gewoon een mooie kaart waarin je zet dat je namens deze persoon geld hebt gedoneerd aan een goed doel (bijv. de slachtoffers in Haïti), omdat je zeker weet dat deze persoon, die al zoveel heeft, wat over heeft voor de minder bedeelden.

als iemand alles al heeft doel je op het materiele, geef zo iemand een zelfverdiepingscursus zodat hij/zij kan gaan werken aan z'n/haar persoonlijke groei. Ik denk dat dat een van de waardevolste caeaux is die je krijgen kunt. Denk aan een energieweek op www.leonardushoeve.nl of op zoek naar je eigen parel: www.alandi.nl of de cursus balans in lichaam en energie www.berkana.nl en dit is maar een kleine greep uit het landelijke aanbod. het beste cadeau wat je iemand geven kan is het helpen vinden van zijn haar pad. uiteindelijk zijn we op deze bol om te groeien/leren en af en toe een duwtje in de rug kan wonderen doen.

Twee ratten of een hamster.

Doe een strik om je hoofd ;)

Mmmm ik heb een keer een schutting om mijn tuin heen gekregen, Dat was tamelijk origineel en ik wilde m graag hebben. Ik was er dus heel blij mee. Je kan ook een nieuwe brievenbus kopen (zo eentje die om een gleuf in de deur zit) en daar de naam of namen van de bewoner(s) in laten graveren en misschien nog een persoonlijke boodschap van jou. Je kan trouwens ook een ster naar iemand vernoemen, In ieder geval wel in Amerika, maar ook hier geloof ik. Moet je even googelen.

ik vint dat ook

Als het een persoon is waar je graag bij bent, geef gezelligheid, aandacht, liefde. Van onschatbare waarde. Wat ik zelf zou doen wanneer ik iemand persé iets wil geven; trakteren op een etentje. Altijd goed! Succes!