Dat betekent buiten de geijkte kaders denken. Buiten het bekende stramien. m.a.w. creatief denken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar bedoelt men mee dat je buiten de normale kaders denk.

Outside the box-denken is een modewoord in management-kringen. Letterlijk betekent het buiten de doos-denken, waarbij met de doos het bestaande denkkader van een organisatie wordt bedoeld.
Binnen organisaties dreigt het gevaar van groepsdenken, waarbij een groep van op zich zeer bekwame personen zodanig wordt beïnvloed door groepsprocessen, dat de kwaliteit van groepsbesluiten vermindert. Om hardnekkige problemen te boven te komen, moet men soms buiten de bestaande denkkaders kunnen treden. Dit wordt bereikt door creatieve technieken zoals brainstormen te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft een bepaald beeld bij een probleem of opgave. BV: Hoe lossen we de klimaatsverandering op.

Standaard oplossingen: Minder produceren, CO2 uitstoot beperken, alternatieve energie gebruiken CO2 opslag ed.

Als je out of the box zou denken, dan open je opties die andere mensen nog niet bedacht hebben. Je laat alles wat je denkt dat waar is vallen, en komt met een oplossing die nu niet toepasbaar lijkt. bv: Grote zon-gestuurde koelelementen in de sahara plaatsen, die de warmte via warmtewisselaars naar 10km hoogte verplaatsen, en effectieg uit onze atmospheer halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lateraal denken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat betekent mogelijkheden aandragen die niet binnen kaders te plaatsen is. Het is creatief zoals zieneres ook aangeeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staan hierboven al veel goed antwoorden, dus ik doe enkel een kleine toevoeging, voor het geval het iets verduidelijkt: dingen bedenken die niet de voor de hand liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen zitten vaak in een bepaald denkpatroon vastgeroest, we willen dat het zo gaat, omdat het altijd al zo gaat en dat werkt.

Door het toch eens op een andere manier te zien en van je normale denkpatroon af te wijken denk je "out of the box"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooroordelen uitspugen.
Stereotypes wissen.

Als een kind kijken naar de wereld, de mensen het gedrag, de groepen, de diversiteit etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Out-of-de-box betekent: plug-and-play of kant en klaar.
Je bedoelt zeker thinking outside-the-box.

Als je echt wilt scoren by je manager:
"Don't think outside the box, think like there is no box."

"An out-of-the-box feature or functionality (also called OOTB or off the shelf), particularly in software, is a feature or functionality of a product that works immediately after or even without any special installation without any configuration or modification. It also means that it is available for all users by default, and are not required to pay additionally to use those features, or needs to be configured"