Bij de oogst van cacao worden ze een periode gedroogd. Dit is het moment dat er inderdaad op insecten op de bonen terecht kunnen komen en deze meegenomen worden in de cacaoproductie. Cacaobonen worden echter wel voor de productie eerst schoongemaakt. Dat schoonmaken kan echter niet uiterst precies worden gedaan, er kan niet voor 100% worden voorkomen dat er insectenresten in de cacaopoeder terecht komen. Cacao wordt daarom regelmatig getest op de hoeveelheid insectenresten die er in voorkomen. Dat mag, zoals je begrijpt, niet heel veel zijn, maar zal nooit 0% zijn.

Overigens geldt dit voor wel meer voedsel. We eten jaarlijks heel wat meer insecten dan we ons bewust zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, chocolade bevat voornamelijk cacao.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, stond anders in ieder geval niet op de ingrediëntenlijst die ik zojuist heb gelezen!
Wel 70% cacao (was puur)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is mogelijk. Als je deze koopt:
http://insecteneten.nl/product/jongens/bestellen/22/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar misschien is het een goede combinatie.