Waar wordt in Nederland het luchtalarm geactiveerd?

Ik zie vaak antennes aan de paal van een luchalarm. Wordt zoiets via de lucht geactiveerd? Of anders? En waar komt het signaal vandaan? En wie zendt het signaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Powergen
11 jaar geleden
Volgens mij wordt het door de brandweer geactiveerd dacht ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vanuit mijn slaapkamer (via mn wekker) srry, kon het niet laten :P
Pieter2011
11 jaar geleden
http://www.willemwever.nl/vraag_antwoord/de-maatschappij/wanneer-wordt-een-luchtalarm-werking-gesteld-en-wie-neemt-dat-besluit

Het beste antwoord

het luchtalarm word via de regionale brandweercentrale geregeld.
het is een kwestie van één druk op de knop
daardoor kan het gebeuren dat soms het alarm in sommige regio's later of helemaal niet afgaat