Hoe komt het dat er op bepaalde zaken structureel wordt afgedongen?

Op bepaalde zaken wordt er structureel afgedongen waar komt dit vandaan en waarom juist op speciale artikelen.
Het komt met name voor op auto's en huizen. Nu zijn dit over het algemeen duurdere artikelen maar waarom juist hierop en hanteren we niet de vraagprijs?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Op auto's (veelal occasions) en huizen, is afdingen gebruikelijk, maar op artikelen die in winkels voor een x bedrag geprijsd staan, is dat niet gewoon, dus doen we het maar niet.
Toch zijn er mensen die het juist wel doen en er ook in slagen om alles, maar dan ook alles voor een lagere prijs dan geannonceerd te verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Afdingen kan eigenlijk op alles, maar bij goedkopere artikelen vinden mensen het de moeite niet waard.

Omdat men er al van uit gaat dat het bij grote artikelen wel gedaan wordt, wordt de vraagprijs vaak standaard al hoger ingezet.