Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom uitdiepen Schelde met als gevolg dat Antwerpen een grote(re) concurrent wordt van Rotterdam EN NL moet nog een stuk (Hedwige)polder opgeven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
801

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Omdat Nederland een contract getekend heeft, en contracten moet je nakomen (vind ik)
Ik ben tegen ontpolderen maar ook tegen contractbreuk, ik vind contract het belangrijkst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat er reeds lang waterverdragen bestaan tussen België en Nederland. Nederland kreeg hiervoor compensaties, oa door het aanleggen van spaarbekkens op de Maas.
Beide landen dien het verdrag na te komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat dit kadert in ruilhandel en protectionisme eigenlijk verboden is (Europa kan dat bestraffen en deed dat ook al met andere projecten in zowel Nederland, België als in Duitsland en Frankrijk). Eigenlijk moeten we allemaal samen voor groei zijn, en groei in Amsterdam en Antwerpen is in het voordeel. Je vergeet namelijk dat als Antwerpen geen groei krijgt, dikwijls Zeebrugge ermee gaat lopen met zijn grote sluizen (deze pikte al een deel van de groeimarkt in; maar totnogtoe gaat het nog steeds over groei voor alle drie deze havens). Vooral Chineze supertankers met containers zitten in dit segment, maar nu zullen de klappen pas komen met de automarkt die op haar grondvesten davert.

Ik heb een ontwerpnota hiervan al op mijn website gezet en aan Wikileaks doorgegeven, maar let op dat dit document niet helemaal gevolgd werd. Als je het helemaal leest (is niet zo gemakkelijk en vergt wel inspanningen), zul je de logica van onderhandelen een heel stuk beter schrijven: Zie http://logocom.be/technisch/opwarming/interne-Vlaamse-nota-hedwigepolder-raming-niet-uitvoering.pdf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding