8 landen bezitten kernwapens, echter zijn er veel meer landen waar ze ook zijn opgeslagen. Zie onderstaande tekst.

Landen die anno 2009 in het bezit zijn van kernwapens, zijn de Verenigde Staten, Rusland, China, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, India, Pakistan en Israël. Daarnaast hebben verschillende NAVO-lidstaten Amerikaanse wapens op hun grondgebied opgeslagen liggen. Deze ‘tactische’ kernwapens – in totaal zo’n 200 nucleaire vrije val bommen - liggen in België, Duitsland, Italië, Turkije, het Verenigd Koninkrijk (onduidelijk of ze daar onlangs – in 2008 - wel of niet allemaal zijn weggehaald) en Nederland. Daarnaast zijn verschillende landen bezig met programma’s om in het bezit van kernwapens te komen. Daarbij wordt vooral gekeken naar landen als Noord-Korea en Iran.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zijn er officieel 9 (te veel), maar de VS heeft zijn wapens ook buiten zijn eigen grenzen opgesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op onderstaande link staan veel gegevens
(in 't Nederlands) over kern wapens, kernmachten etc.