Waarom worden mannen die met veel vrouwen naar bed gaan stoer genoemd, terwijl vrouwen die met veel mannen naar bed gaan worden hoer of slet genoemd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nu zoiets wat ik ook nooit echt begrepen heb +je

Het beste antwoord

Dit komt door het feit dat mannen moeten versieren en vrouwen zich laten versieren (en er dus eigenlijk niets voor hoeven doen, en ja, ik generaliseer even voor het gemak). Over het algemeen is het de man die de eerste stap moet zetten en er moeite voor moet doen om de vrouw in bed te krijgen. Een vrouw hoeft in een club/bar of whatever maar in haar handen te klappen of er staan 5 geile dekhengsten te springen om met haar naar bed te gaan, als ze dat zou willen. Daardoor komt het dus dat het voor een man als iets positiefs is (overwinning) en voor een vrouw iets negatiefs (te gemakkelijk oid) als zij met meerder partners naar bed gaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
daarbij komt trouwens ook nog dat het voor mannen meer de daad is die telt (en er vaak geen enkele emotie bij komt kijken behalve lust (is dat een emotie?) en voor vrouwen komt er veel meer intimiteit en emotie bij kijken, het is aak specialer dan het voor de man is. Het wederzijds begrip tussen vrouwen is daardoor veel kleiner dan het wederzijds begrip van mannen onderling
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

omdat vrouwen hun hele leven al onderdrukt worden waar ikzelf, als man, het totaal niet mee eens ben. Want ja, waar slaat het op, dat vrouwen minder zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
+ Nergens op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als vrouw kan ik hier natuurlijk geen pluspluntje buiten laten.
Dat is historisch ontstaan, maar is wat mij betreft niet meer van toepassing in een samenleving met vrij verkrijgbare voorbehoedsmiddelen.

Maar voordat de pil en condoom gemeengoed waren, was het verstandiger voor een vrouw om monogaam te zijn vanwege het risico van zwangerschap. Dus waren meestal de enige vrouwen die wel met meer mannen sex hadden hoeren. En wat mannen betreft, tja, die kunnen niet zwanger worden dus voor hen was het toen ook minder risicovol om met meer vrouwen om te gaan. Daarnaast, mannen produceren miljoenen spermacellen en vrouwen maar 1 eicel per maand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een beetje afhankelijk van het milieu van waaruit men kijkt, of een man dan stoer genoemd wordt of niet. Dat gedeelte van de veronderstelling betwijfel ik dus een beetje. Maar uiteindelijk klopt het toch wel als je vanuit het oorspronkelijke rollenpatroon kijkt.

Over een vrouw die maar een beetje in het wilde weg het met iedereen doet, wordt inderdaad niet al te positief gesproken.
De reden hiervoor is dat er, zelfs in deze 21e eeuw nog steeds, een rollenpatroon is van jager en prooi. De man is de jager, de vrouw is de prooi.
Een vrouw die een te gemakkelijke prooi is, die te gemakkelijk alles 'weggeeft', heeft geen waarde omdat een man er geen moeite voor hoeft te doen om het te krijgen.
Dat verklaart meteen ook: als een man heel gemakkelijk toegang heeft tot veel vrouwen, is hij dus een succesvol jager en vanuit dat perspectief waardevol.
itsme
14 jaar geleden
evolutionair gezien moeten mannen hun zaad zoveel mogelijk verspreiden, terwijl vrouwen veiligheid moeten creeeren binnen het gezin.
kn de cultuur galmt dit door.
Rieneke1
14 jaar geleden
Omdat de maatschappij nog niet beseft wat al is: Volledige zelfbeschikking en seksuele vrijheid voor vrouwen . Mannen hebben lang niet doorgehad dat alles andersom is : dat vrouwen uitkiezen en de baas zijn , in plaats van anders om.

Helaas laten veel vrouwen zich die vrijheid nog afpakken , maar dat is een ander verhaal.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoelde : dat vrouwen KUNNEN uitkiezen en de baas zijn , in plaat van anders om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de evolutie bepaalt dat vrouwen selectief moeten zijn in het zoeken van een partner met de juiste eigenschappen, terwijl mannen meer bedoelt zijn om zoveel mogelijk zaad kwijt te raken bij zoveel mogelijk vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de keeper genomen is het niet meer van deze tijd.

Stoere mannen zijn 'mannen' met weinig zelfvertrouwen. Die 'blazen' zich op om dit te verdoezelen en daar hoort grootspraak nu eenmaal ook bij.
Wat is dan het makkelijkste; het 'zwakke' geslacht te kakken zetten in bijzijn natuurlijk van nog wat testosteronnetjes.
Wanneer hij alleen is zal hij dat wel uit zijn hoofd laten.

Het is ook de tijd dat de vrouw zich ook niet meer moet laten betitelen. Hoereren heet tegenwoordig genieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet helemaal meer van deze tijd. Vrouwen die tegenwoordig met Jan en alleman naar bed gaan is al niet eens meer zo vreemd. Het wordt steeds normaler gevonden dat ook vrouwen genieten van meerdere mannen en soms vrouwen voordat ze zich aan 1 iemand hechten. Mannen daarin tegen zijn allang niet stoer meer wanneer ze het met ontelbaar vrouwen gedaan hebben.
Ik persoonlijk voel me daar totaal niet door aangetrokken.