Stel je voor Nederland wordt aangevallen door België. Vroeg ik me af in zo situatie wat te taak is van de Politie. Volk begeleiden ofzo?

Bedoel niet tijdens een bezetting zoals in de WO2 want dat weet ik al:P

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De taak van de politie blijft zo goed als hetzelfde, maar zal zich alleen meer richten op de burgers om ze rustig te houden en om de kalmte te bewaren. Zaken als burenruzie's komen dan minder aan de orde.

Het leger zal ook zijn ding moeten doen en de politie heeft in dat geval weer te luisteren naar mensen van het leger. Over het algemeen veranderd er dus niets, alleen dat ze andere taken krijgen en taken moeten laten liggen als het leger dat eist.